30 mei 2011

Kerstkransjes in de zomer.

Afgelopen donderdag heb ik met mijn zoon en zijn vriend en klasgenoot kerstkransjes gebakken! En dat eind mei.

Toch wel leuk om te doen hoor, met 2 van die grote knullen (14 - 15 jaar) koekjes bakken. Het tijdstip was wat onhandig, direct vanuit mijn werk, om kwart over 5 smiddags, kooktijd, en dan gaan koekjesbakken. Gelukkig had ik het avondeten al klaarstaan, zonder te weten dat ik om kwart over 5 koekjes zou gaan bakken. Er moest nog doorgewerkt worden ook, want over een uurtje moest de klasgenoot al weer naar huis om zijn zusjes feestelijk in te halen van de avondvierdaagse. Het is gelukt! Klasgenoot heeft de koekjes niet meer uit de oven zien komen, maar ze zijn goed gelukt.

Sta je eind mei met je moeder koekjes te bakken voor een project op school, zijn ze zo goed gelukt dat ze zich op school afvragen of je ze misschien gekocht in plaats van gebakken hebt. Nou ja zeg! probeer eind mei maar eens kerstkransjes te kopen in de winkels.

De volgende morgen heb ik met de hond hier door de wijk gewandeld en gezien dat er verschillende braam en vlierstruiken staan.
De struiken staan nu nog in volle bloei, maar over een tijdje zullen die zwart zijn van de bramen en bessen. Als de vele vogels of buren me niet voor zijn, wil ik die straks gaan oogsten en er jam van gaan maken. Ik blijf het toch proberen. Het is niet altijd goed gelukt, moet ik toegeven. Ik ben de potjes al aan het sparen.
Ik zie ze al voor me staan, goed gevuld, met een leuk etiketje, leuk stofje over de deksel, leuk om als kadootje weg te geven. Maar ook om zelf op te eten natuurlijk. Nu nog wel op zoek naar een goede kartelschaar om de stofjes te knippen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten