01 augustus 2011

Opel verkocht

Ik had het er al langer over, om de opel te verkopen. Ik woon nu nog geen 5 minuten fietsen van mijn werk. Als er te veel sneeuw ligt of te veel regent om te fietsen kan ik beter gaan lopen. Om met de auto naar mijn werk te komen ben ik zeker met sneeuw ruimen erbij  nog veel langer bezig dan lopend.We hadden de auto nog niet op marktplaats gezet en toch waren er al belangstellenden. Dus zo ineens is dan toch de opel verkocht. En ik heb er niet eens een fotootje van gemaakt....Vanmiddag hebben we 'm samen overgeschreven met de nieuwe eigenaar.

Als je zoiets aan een vreemde verkoopt denk je vooral aan het besparen van je maandelijkse kosten als belasting en verzekering en de opbrengst van de verkoop. Nu zijn we vooral blij omdat we de auto hebben verkocht aan een jong stel wat we een beetje kennen en we gunnen hen die auto zo. Voor hen kwam het heel mooi uit omdat hij nu de auto kan gaan gebruiken om bij zijn nieuwe baan te komen. Zij zijn er blij mee en vinden de auto fijn rijden. Wij gaan de opbrengst van de opel wegbrengen voor de reparatie van de ford. Met wat geluk kunnen we die morgen weer ophalen. Want dat is wel even lastig hoor, eerst 3 auto's voor de deur en nu ineens even maar 1. En met 2 werkenden in huis die elk een heel andere kant op moeten is dat niet fijn. En het openbaar vervoer is geen optie, want die rijdt zo vroeg smorgens nog niet.

Zit ik nu alle dagen "helemaal" zonder auto? Nee. Hier in de stad is alles heel goed op de fiets te doen, zelfs de boodschappen voor een groot gezin. (Op dit moment zit er 1 kind in Groningen en zijn er hier 5 in huis) Bovendien doen mijn man en zijn collega aan samenrijden en geven ze elkaar afwisselend een lift. die dag heb ik dan wel een auto. Dus heb ik het nog luxe.

1 opmerking:

  1. Wat herkenbaar. Wij hebben dat een paar jaar geleden ook gedaan, omdat ik geen auto nodig had. Het was wel even wennen hoor, maar ging heel goed.

    Groetjes,
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen