17 augustus 2011

Volle weken.

En zo is er weer ineens een week voorbij:

Een week waarin ik bramen heb geplukt en verwerkt tot bramenjam. Zo heb ik twee dingen die ik graag doe, het jam maken en een beetje prutsen op de computer kunnen combineren tot dit resultaat;

De etiketjes heb ik op de computer gefröbeld en afgedrukt. De jam heb ik gekookt met gewone suiker. Dit jaar heb ik er toch wat minder harde pitten in zitten dan vorig jaar. Vorig jaar had ik ook minder jam, gewoon een beetje om uit te proberen. Nu ging het beter. Ik ben er al twee potten van kwijt omdat ik er een heb meegegeven aan mijn dochter en een aan een bekende. Gelukkig heb ik nog een paar lege potjes staan en is er ook nog genoeg achter gebleven aan de struik voor nog een oogst.
Je ziet t, aan deze struik zitten geen zwarte bramen meer, die had ik net geplukt. Er zitten nog heel veel rode bramen aan en ik denk dat ik deze week wel weer eens kan kijken of er tijd is om ze te pukken en verwerken. Want ik vind het wel leuk om te doen, maar er moet wel tijd voor zijn.

Deze week heb ik ook mijn dochter naar Groningen gebracht. zij gaat daar studeren. Er zijn nog wat  spullen (minstens een hele volle auto) gebracht en wat laatste klusjes gedaan. Ze zit nu midden in de introductieweken. Haar kamer is midden in het centrum van Groningen. Ik denk dat ze het daar wel naar haar zin zal hebben. Ik moet mijn kind dan loslaten in de grote wijde wereld zoals dat heet. Gelukkig weet ik dat God haar niet loslaat, Hij gaat wel met haar mee naar Groningen. Wel vreemd hoor, toen wij met 6 man bij haar de straat uitliepen en zij daar bij de deur achter bleef om te zwaaien.

Mijn moeder heeft deze week in het ziekenhuis gelegen, compleet onverwacht. Vanmorgen heb ik haar weer uit Apeldoorn op kunnen halen en naar huis kunnen brengen. Ach, en omdat ik toch op dat moment in het dorp was hebben we tussendoor gelijk maar even een rollator opgehaald. Die kan ze via de thuiszorgwinkel lenen voor maximaal een half jaar. Zo wordt voor haar het lopen makkelijker en kan ze wat conditie gaan opbouwen. die is compleet verloren gegaan in de afgelopen jaren.

Deze afgelopen week hadden we ook stroomstoring. Dat bleek te komen doordat er een grondkabel was geraakt tijdens het graven van een zinkputje vlak bij de schuur. Die beschadiging had niet gelijk gevolgen, maar in de loop van de tijd is er een beetje water(damp) ingekomen en dat is gaan roesten. Gevolg; de stroom van keuken en schuur vlooger er geregeld uit. Het begon op de dag dat we dochter naar Groningen zouden brengen. Toen hebben we maar even noodkabels aangelegd. Gelukkig hebben we een vriend die vroeger van beroep electricien was die ons uit de nood heeft geholpen. Ik heb daar foto's van gemaakt, maar die mochten niet op de blog. doe ik dus niet. We zijn wel heel blij met zijn hulp!  Dank je wel Henk.

Ook ben ik weer met de auto naar de garage geweest, er leek een bodemplaat of zo los te liggen achterin. Het rammelde enorm. Dat is ook weer verholpen.
Daarnaast heb ik ook nog gewerkt op mijn werk, eten gekookt, kleding versteld en gewassen en zo af en toe ook nog geslapen.

1 opmerking:

  1. Dat was een drukke week! Leuk voor je dochter dat ze in Groningen gaat studeren, maar wel moeilijk voor jou. Je blijft als moeder toch met een onzichtbare navelstreng aan je kind verbonden, vind ik altijd. Sterkte dus!
    Groetjes,
    Thara
    PS: Je potjes jam zien er heel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen