07 november 2011

Manlief is bijna 50

Manlief is bijna 50.

Natuurlijk gaan we dat vieren.
Ben al druk bezig met het uitnodigen van mensen, inkopen doen en bekijken of we nog gekkigheid uit kunnen halen voor zijn verjaardag. Ik hoor zijn kinderen er nog niet over. Meestal laat ik manlief mijn blog lezen, maar nu wacht ik daar dus maar even mee. Hij is de 14e jarig.


 Ik ben al een beetje bezig met inkopen doen zodat niet alles in 1x gehaald hoeft te worden. Daar is ook wel wat voor te zeggen, alles in 1x, maar ik vind t fijner in partijen. Er zijn hele discussies op internet over de frequentie van het boodschappen doen. De een zegt ga zo min mogelijk, hierdoor voorkom je impulsaankopen. De ander gaat liever toch meerdere keren omdat je dan prijsbewuster kunt inkopen. bij de ene winkel is het produkt goedkoper dan bij de andere winkel, en als je toch meerder winkels bezoekt, waarom niet?

Ik twijfel alleen of ik ga bakken voor zijn verjaardag. Op zaterdag bakken is het meest voor de hand liggend omdat er zondag al veel bezoek verwacht wordt. Maar op zaterdagmorgen werk ik van 8 - 11 uur. Dit is verkeerd ingepland op mijn werk en omdat het niet zo heel veel uren zijn laat ik t maar zo. Op zaterdagmiddag hebben we verjaardag omdat een vriend van manlief ook 50 wordt. En om nog op zaterdagavond uitgebreid te gaan bakken? Ik weet niet. Maar ja, ik doe 'm wel een groot plezier met zelfgebakken appeltaart.

Rijstebrij.
Ik heb zojuist het gas uitgezet onder de rijstepap.  Het is weer iets kouder en rijstepap is toch echt een wintertoetje. Ik heb de rijstepap al wel een enkele keer gekocht in de winkel, maar voor minder dan de helft van de kosten maak je t zelf.
Neem 1 liter melk, snufje zout en 100 - 150 gram rijst. aan de kook brengen en zo'n 40 minuten op t laagste vuur zetten. Ik heb 150 gram rijst gebruikt. Ik vind mijn rijstepap nu wat te dik geworden, maar ik kijk vanavond wel hoeveel melk er nog bij moet. Nu gaart het nog even na en als ik er nu al koude melk bij doe niet meer. Vanavond warm ik de pap nog weer iets op, warme rijstepap vinden we hier het lekkerst. Ik met suiker, manlief met bruine basterdsuiker. Een zoon is er ook gek op en wil het liefst veel rijstepap, de 2 anderen hebben het liever niet. (Vind de andere zoon dus niet erg....hoopt op een extra grote portie..... moet er nog van groeien - in de breedte.)

2 opmerkingen:

  1. Tsja, daar ben je natuurlijk even druk mee, 't regelen van een verjaardag.. en dan ook nog zo'n mijlpaal... En appeltaart, ik bak 'm altijd een of twee dagje vantevoren, wordt ie vaak alleen nog maar lekkerder van... tipje misschien??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wij waar wonen doen ze een abreham ge kleed met de kleren wat u man dracht slingers en een groot bord de naam en de leeftijd er op ,,leuke dag toe gewens en nog vele gezonde jaren samen en kinderen L j

    BeantwoordenVerwijderen