28 december 2011

Postzegels hamsteren

Vanmorgen sprak ik op mijn werk een collega over postzegels. Daardoor merkte ik dat wat voor mezelf al vanzelfsprekend is, voor een ander toch nog heel onbekend kan zijn. dus zet ik het hier toch ook maar even neer.

Postzegels hamsteren kan lonend zijn.

Een gewone postzegel kost nu 0,46. Vanaf 1 januari kost deze 0,50. Op elke nieuwe postzegel staat geen waardeaanduiding meer in centen, maar het getal 1. Dit betekent dat deze geschikt is voor verzending in het binnenland. Hoeveel je hebt betaald voor de postzegel is niet (meer) van belang.
Voor de decemberzegels geldt hetzelfde verhaal. Voor de decemberzegels geldt zelfs nog iets leuks extra; Je kunt via de collectersclub van postNL nog velletjes zegels van vorig jaar bestellen, voor de prijs van vorig jaar en ook die blijven geldig (in december). Dit is via de officiele website van collectersclub van postNL, dus legaal.

Hoe het zit met oudere postzegels die nog wel een centenaanduiding hebben weet ik zo niet. Maar dat komt omdat ik die zegels zelf niet meer heb.

Dus als je veel post verzend kan het interessant zijn een voorraadje aan te leggen.
Nu maar hopen dat de winkels ze nog voorradig hebben. Succes.

2 opmerkingen:

  1. beste hannie,
    toevallig doorgelinkt en doorgelinkt op je blog terecht gekomen. en daar vraag je iets waar ik iets over weet:postzegels uit het guldentijdperk. die zijn nog geldig. het kost wat rekenwerk met de oude formule om guldens in euro's om te rekenen. afgelopen jaar moest je bv. een totaal van een gulden plakken voor een brief in het binnenland. als je dat niet lukt frankeer je bij met eurozegels met lage waarde. ikzelf heb ze uit de verzameling van mijn vader. als ze op zijn ga ik ze beslist via internet kopen! frankeren op deze manier levert geweldige poststukken op. lijkt me leuk om te ontvangen! veel groeten, joy

    BeantwoordenVerwijderen