03 januari 2012

Nachtvogels

Het is me nou al een paar keer opgevallen dat ik snachts vogels hoorde. Echt midden in de nacht, zo rond een uur of 2.

Ik heb geen idee welke vogels dat waren, in elk geval geen merels. Ik vind het wel gek om op dit tijdstip, midden in de winter, vogels te horen. Niet eentje, maar een hele groep. In de zomer kan ik me dat nog een beetje voorstellen, omdat het tegen vieren smorgens al weer lichter begint te worden. Maar nu is het winter en wordt het pas tegen achten lichter buiten. En dan hoor ik vogels om 2 uur snachts! Zo heb ik snachts dan iets om naar te liggen luisteren, in plaats van woelen omdat ik de slaap niet kan vinden. Het klinkt best leuk.

De natuur lijkt wel meer in de war. Vorige week plaatste ik al een berichtje dat ik één sneeuwklokje in de tuin had, staat er de volgende dag in de krant dat er al narcissen in bloei staan. Meerdere.
Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet erg. Ik heb een vreselijke hekel aan kou. Heb daar soms dan ook echt last van. Dit weer vind ik wel fijn. Zeker als het ook nog droog is. Het mag van mij wel zo blijven tot half april. En dan mag de zomer komen. Heerlijk.

2 opmerkingen:

  1. Ik hoorde ook al vogels vorige dagen...het leek
    net lente!
    Ik vind het ook heerlijk dat het niet echt kou
    is maar het weer van vandaag vind ik ook wel niks ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is apart. Zijn het geen overtrekkende ganzen ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen