30 januari 2012

Warme voeten

M'n sokken zijn af! En wat scheelt dat veel met gekochte sokken! Dat had ik echt niet gedacht. Ik heb veel vrij deze week, dus ik denk dat ik maar eens hard aan t breien ga, want ja 1 paar echt warme sokken nu is niet genoeg. Natuurlijkheb ik wel kniekousen liggen, maar die zijn dunner en aan de voeten niet echt warm. Ik had al eens geschreven dat ik ze niet durfde te laten zien, maar als ik ze aan heb  valt t allemaal wel mee. Kijk maar.
Bij 1 sok heb ik te sterk, te snel geminderd bij de teen. Ik heb de teen trouwens iets aangepast, omdat ik die uitleg van de tenen breien met naad niet snapte wat te doen. Dus brei ik nu de ronde teen. Ook goed.
Het stukje van de hiel heb ik te lang doorgebreid, waardoor die iets te hoog is geworden. Dat stukje hiel heeft nu de neiging om te gaan plooien. Maar even afwachten hoe zich dat houdt in de was. Ik bedoel het stukje hiel waar je op de foto hieronder tegenaan kijkt.
Maar goed, mijn eerste paar is draagbaar. Nog wel even blijven oefenen voor ik voor manlief ga breien.
En dat even oefenen is wel leuk, want ik had 2 bollen van deze wol gekocht, ik kijk even hoe deze zich houdt tijdens het dragen, anders kan ik er nog een paar uithalen. De eerste bol is niet eens helemaal opgegaan. Met deze sokken lijk ik wel echt zo'n geitenwollensokkenmiepje te worden?

De eerste sneeuw heeft zich laten zien deze winter, dus vandaag eten we stamppot boerenkool. Dat betekent hier toch al gauw 3 - 4 kilo aardappelen schillen voor 1 dag. Maar eens gauw gaan doen. Een zoon heeft straks nachtdienst en wil misschien ook vandaag al boerenkool in plaats van morgen. Wat zal hij het koud krijgen; het is ineens wel flink koud.
En dan heb ik nog zo'n mafkees die die kou heeft opgezocht. zij zit nu in Tsechie, waar het vrijdag overdag niet boven de -11 uit komt. Ik heb haar kledingkeuze niet gecontroleerd, maar ik hoop dat ze goed spul heeft meegenomen. Of zouden 3 van die dunne modevestjes over elkaar haar ook warm houden? Maar ja dat staat niet elegant. . . .

3 opmerkingen:

  1. Wow, je sokken zijn gewoon mooi en zien er zo huiselijk aan. je kunt ze nu wel gebruiken met die oostelijke wind. K - k - koud.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook sinds enige tijd weer aan het breien geslagen, maar heb nog niet aan sokken durven beginnen. Heb je nog sokken-tips voor een andere beginnende breister? Waar heb je het patroon vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je ziet gewoon dat ze lekker warm zijn en ik vind ze ook echt op sokken lijken hoor. Dus goed gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen