23 februari 2012

Beleef bijna de lente.

Vandaag was het heerlijk zacht weer. Als ik dan dit soort dingen in mijn directe omgeving zie, dan geniet ik volop;
Sneeuwklokjes in het bosje achter de brievenbus bij ons in de straat.


                                          Een roodborstje op de tuintafel.

Binnekort wordt het ook weer echt lente op internet. Dan gaat de website http://www.beleefdelente.nl/
weer in de lucht.

Je kunt dan in de nestkastjes van de vogels kijken doordat er een webcam in of heel dicht bij de kasten of nesten hangt. Dat is echt een genoegen om naar te kijken.
Elk jaar zijn het weer verschillende vogels. Ik geef zelf de voorkeur aan vogels die ik ook in de tuin of het bosje hierachter tegen zou kunnen komen. Echt een aanrader om ook eens op die site te gaan kijken.
Het is een site van vogelbescherming Nederland.

Ik hoop dat die site ook bereikbaar is via de pc van mijn werk. Dan kan ik het ook aan bewoners van het verzorgingshuis laten zien. Vorig jaar wilde ik bewoners mee laten kijken in een vossenhol, maar die site bleek door de ICT van het werk geblokkeerd. Natuurlijk kon ik er achteraan om die site gedeblokkeerd te krijgen, maar t was toen weekend, geen ICT bereikbaar. Ik heb t toen maar bij gelaten.

Enkele van de sneeuwklokjes heb ik geplukt, om eens te kijken hoe ze zich houden op een vaasje. Dat lijkt goed te gaan.

Overdag gaan ze open en s'avonds dicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten