06 februari 2012

Boerenbont servies ruilen?

Wij gebruiken al een tijdje boerenbont servies.

Veel heb ik tweedehands gekocht. Soms toch nog nieuw in de verpakking, gekocht op de vrijmarkt. Via marktplaats heb ik ook wel eens wat gekocht, toen was het een pakket en moest je alles nemen. Ook al zaten er dingen bij waarvan ik nu merk dat ik die niet gebruik, was het toch voordelig. Jarenlang was ik het druk voor mijn moeder aan het sparen, maar was er tweedehands nog geen verkoop. Ja, op van die dure curiosamarkten, betaal je al gauw nieuwprijs voor een bord. Mijn moeder heeft op een gegeven moment de moed opgegeven ooit nog voldoende bij elkaar te sparen tot een bruikbare hoeveelheid. toen heeft ze het mij gegeven omdat ik ook het meeste bij elkaar vergaard had.

Nu gebruik ik het dus dagelijks. Maar ja, dat wat je dagelijks gebruikt gaat ook wel eens stuk. Daarom ben ik op zoek naar deze mokjes:


Hier in de buurt zie ik ze niet meer te koop. Zelfs niet voor een tientje per stuk. (Zou ik dat ervoor gaan betalen? Waarschijnlijk niet.)

Zijn er andere boerenbont serviesgebruikers die juist nog iets anders nodig hebben? Ik zal je laten zien wat ik niet gebruik;

Het zou mooi zijn als we iest kunnen ruilen,  hebben we allebei weer iets wat we gebruiken kunnen. Reageer gerust.Hoe we  dit praktisch op gaan lossen zien we wel, misschien woon je wel dichterbij dan verwacht. Ik heb ze niet op de foto gezet, maar ik heb ook nog diepe borden die ik niet gebruik, dus die doe ook mee in het aanbod om te ruilen.

3 opmerkingen:

  1. Ik zal het zeker in gedachten houden. Mijn oma had vroeger ook boerenbont servies, en ik heb nog een kommetje daarvan. Maar niet zo'n kopje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk eens! Op deze pagina staan er 9 te koop!
    http://link.marktplaats.nl/529245721

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kijk eens bij www.serviesmerij.nl

    BeantwoordenVerwijderen