23 maart 2012

Lenteweek, ramen- en schilderweek

Ik had al een paar keer gekeken of wij nog inwoners zouden krijgen in de nestkasten. Wetende dat ik de nestkasten vorig jaar laat had opgehangen en toch nog inwoners kreeg was ik nog niet echt ongerust dat er nog niks in zat. Toch zag ik heel weinig af en aanvliegerij. Dus zo af en toe fluisterde ik toch wel dat ik bang was dat we dit jaar geen inwoners zouden krijgen. In de afgelopen dagen heb ik een paar keer op het bankje buiten kunne zitten, en weinig gezien.

Vanmorgen kwam ik terug met de hond en wat zag ik?
Mezennest
Het is even goed kijken, maar er hangt een strootje uit het aanvlieggat. Er wordt dus  toch druk genesteld. Tijdens het foto maken hoorde ik ook van alles, maar dat kan ik jullie niet laten horen. Daarvoor moet je op http://www.beleefdelente.nl/  zijn. Daar kun je het nestelen van een koolmees ook gade slaan.

Buiten is het nu volop lente, droog en zonnig. Ideaal weer om de ruiten te gaan vervangen. Volgende week dinsdag gaan hier de bovenramen er uit en worden vervangen door dubbel glas. Morgen gaan we de voorbereidingen al treffen.

 Nu wordt het ineens menens; uitzoeken wat we aan kwasten en andere gereedschappen hebben, hoeveel grondverf hebben we? De kleuren verf uitkiezen en kopen. We waren het snel eens over de kleuren. warmwit met warm donkergroen. Nu nog zien dat we het op de ramen krijgen.
De ramen  worden misschien maandag geleverd, zodat we de kozijnen vast kunnen voorzien van een laag verf voor ze geplaatst worden.



Wordt dus een drukke week. Manlief heeft eigenlijk een flinke hekel aan schilderen, dus heb ik al voorgesteld de rollen aan het eind van de dag om te draaien; hij gaat koken en ik  ga dan nog even door met schilderen.  Of is er iemand die wel wil komen helpen schilderen? Er is  ons nog wel geadviseerd om toch te gaan voor de betere kwaliteit verf, omdat die een paar jaar langer mee gaan. Gaan we dus doen. Scheelt misschien weer een keertje extra klussen. We zullen wel zien hoe alles komende week gaat verlopen.


Deze heb ik van het internet geplukt. Ik vond 'm wel leuk. Komende week moet er nou eenmaal flink doorgewerkt worden.

2 opmerkingen:

  1. Die website die je noemt over Beleef de lente is echt mooi! Dank je wel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig plaatje. Het doet me aan mijn kinderen denken als ik wil dat ze helpen in het huishouden. Misschien moet ik ook maar zo'n megafoon aanschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen