18 april 2012

Betaling geweigerd.

Een paar dagen geleden is een betalingsopdracht geweigerd wegens onvoldoende saldo op de rekening.

T gekke is dat ik daardoor geen boodschappen ben gaan doen. En volgens de rekening kan dat eigenlijk best. Het feit dat je die ene grote rekening niet kunt betalen, betekent niet dat je geen 20,- kunt uitgeven voor boodschappen. Maar goed, geen boodschappen gedaan dus.

Geeft niet, ik lijk in 1 ding wel op mijn moeder; een flinke voorraad in huis hebben. Dat wil niet zeggen dat alles in de koelkast staat, maar er is wel veel in huis, in de trapkast of de kast in de schuur. En dan nog het kastje vol gevulde tupperwarebussen.

Dus in het afgelopen weekend twee broden gebakken; een gewone en een gevulde. Met rozijnen, abrikozen, walnoten en hazelnoten. Heerlijk. Zelf chocoladevla gemaakt.
En de warme maaltijden van wat er in huis is. Allemaal gelukt en naar volle tevredenheid van de gezinsleden. Onverwachts je tegoeddoen aan kipvleugeltjes, dat wil wel!

Blijf ik nog even doen denk ik; koken uit voorraad. Ik wil ook niet dat de voorraad te oud gaat worden. Dat is een groot gevaar van een grote voorraad hebben. In sommige dingen is er flinke doorstroming en krijgt het geen kans om oud te worden, maar andere dingen lopen die kans wel.

Intussen is er weer inkomen geweest en die grotere betaalopdracht toch gedaan. Voelt wel beter.

Er zijn ook wel flinke veranderingen geweest sinds de jaarwisseling; minder maandelijks belastingteruggaaf, want die is door de koop van het huis altijd het eerste jaar hoger. Manlief maakt minder overuren. Zelf werk ik nu het minimum aantal uren van het contrakt, dus ook minder inkomen. Sinds dochter 18 werd geen allimentatie meer voor dochter, maar kan ik bijdragen aan haar levensonderhoud omdat ze op kamers woont in Groningen. Toeslagen zijn omlaag gegaan. Dus het is gewoon even omschakelen, maar ik klaag niet.

1 opmerking:

  1. De alimentatieplicht voor uw kind geldt tot uw kind 18 jaar wordt. Daarna geldt een voortgezette financiële verplichting om in de kosten van levensonderhoud en studie te voorzien, tot uw kind 21 wordt. Studiefinanciering en inkomen kunnen redenen zijn om minder alimentatie te betalen.

    BeantwoordenVerwijderen