29 april 2012

Bijna mei.

Het is bijna mei. Vanavond heb ik de hond uitgelaten en ik begin bijna te geloven dat het mooie weer echt dichtbij komt. Het voelde een heel stuk warmer dan vanmorgen. En ik heb de eerste zwaluwen gezien. Een zwaluw maakt nog geen zomer, maar als het er ineens meerdere zijn is het zover; lente.
Ikhad nog niet verteld dat het koolmezennestje toch bewoond is geraakt. Eeerst waren ze begonnen en was ik bang dat we ze weggejaagd hadden door onze ramen te vervangen en herrie te maken met onze ladders, vlak bij hun nest. Het heeft er lang op geleken dat ze weg waren, maar ineens zag ik ze weer en ikhoor nu al gepiep in het kastje; jongen!

Pa en ma zijn dus druk in de weer met voeden.
Koolmees
Onderweg heb ik nog meer moois gezien, de lelietjes van dalen bloeien bijna. Dat betekent dat zodra ik naar mijn moeder ga, een bosje moet plukken en meenemen voor haar.
Ik weet dat ze deze blog ook leest, ik zal haar (en anderen) vast een voorproefje geven;
Lelietje van Dalen

Een tijdje terug heb ik opgeruimd in de schuur. Manlief was daar niet zo heel blij mee, want ik heb een heel ander systeem van opruimen dan hij. Ik heb zijn systeem misschien een beetje in de war gegooid, maar zelf wel een verzameling zadenzakjes teruggevonden.
Een paar van die zakjes heb ik gezaaid.

Sommige van die zaden waren al ouder en ik vraag me nu serieus af of het wel wat gaat worden. Slechts een bak doet het goed, dat is de bak met ijsbergsla. maar ja, om nou de tuin vol te zetten met ijsbergsla?
Jonge ijsbergsla

Morgen is het koninginnedag en ga ik naar de vrijmarkt hier in de stad. Ik ga er zeker naar toe. Ik heb al een lijstje klaar liggen waar ik naar wil gaan kijken; De boerenbonte mokjes recht model, Minischoteltjes voor een koek of bonbonnetje bij de koffie (soms is een gebaksschoteltje net wat te groot), de Jan van Haasteren puzzels (moet manlief nog even op een briefje geven welke hij al wel heeft) en ik wil kijken naar een stevige schoenenzak. Die wil ik gaan gebruiken om tuinkruiden in te kweken. O ja, en kijken of ik een grotere watertank kan vinden voor het senseoapparaat. En natuurlijk zijn er  altijd wel dingen waar ik niet gericht naar zoek, maar wel tegen zal komen. Je hoort nog wel waar ik mee thuis gekomen ben. De oranje tompoezen staan al in de vriezer, die moet ik er morgenvroeg alleen even op tijd uit halen.


1 opmerking:

  1. Wat een leuk idee, tuinkruiden kweken in een schoenenzak! Veel plezier morgen hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen