30 juli 2012

Eerste oogst en verdergaan met opruimen.

Vanmorgen na het kopje koffie met de krant en het aanzetten van de wasmachine, eerst de hond uitgelaten. Onderweg heb ik eerst gekeken of het al de moiete waard was om bramen te gaan plukken. En ja hoor!

Die heb ik in een bak met licht gezouten water gezet om eventuele wormpjes uit de bramen te jagen en ben gaan opruimen in huis.

Er moet een kamer leeggeruimd worden. De kamer waar dochter in geslapen had moet nu leeggeruimd worden zonder dat dochter erbij is. Oef! Dat is een klus! Ik had dochter beloofd niks, maar dan ook niks weg te gooien. Dat heb ik dan dus ook niet gedaan. Maar wat jeukten mijn handen om een hoop oude, te kleine en toch nooit meer gedragen kleding weg te doen.....Natuurlijk was het veel praktischer als dochter zelf die kamer leeg haalde, maar dat kan nu even niet want die werkt nog even in Italië. Ik kreeg een tip van een vriendin om gauw even wat foto's te maken voor ik zou gaan ruimen.  als dochter straks haar flessenverzameling weer op de juiste volgorde wil zetten, hoeft ze me maar om de foto's te vragen.

Maar dit ruimen was dus nog geen echt opruimen want het staat nu van de ene kamer in de andere kamer. Wel zijn we ook echt aan het opruimen. 
Wie heeft er interesse?
Gisteren noemde ik al enkele dingen die we kwijt willen, maar er is nog wat bij gekomen. Zoon wil zijn bamboe opberkist kwijt, net zoals zijn gisteren genoemde stapelbed. Er staan nog enkele roomkleurige schalen die weg kunnen. Twee extra dikke hoeslakens liggen klaar voor vertrek.

En zo hopen we toch weer wat ruimte in huis te krijgen. Omdat het ons om het krijgen van ruimte gaat, hoeven wij niet rijk te worden van de verkoop van onze spullen. Natuurlijk zet ik ze ook op marktplaats. Daar probeer ik wel om er iets mee te verdienen. dus als je via deze blog weet dat je iets wilt hebben, zeg dat dan even. Dat heeft invloed op "de prijs". Blauwe stapelstoelen mogen ook weg. Een grenen nachtkastje mag weg. Een tuinslang mag weg. Een kerst-lichtslang mag weg. Over de bladhark twijfel ik nog.


Er gaat veel weg, maar we zijn ook naar iets op zoek; Een linnenkast voor je kleren. Die hier nu nog staat valt letterlijk uit elkaar. Je moet de schuifdeur in de gaten houden tijdens gebruik, die kon wel eens uit de kast kletteren.
Er staat nog een bordeauxrood theekastje, met licht goudkleurige randen van houtsnijwerk in die kamer. het is nog even afwachten wat de meiden daar mee willen, anders gaat die ook weg.
Een klein rieten tafeltje mag weg.

Ik wijdt nu al een hele blog aan het opruimen, maar als al deze spullen weg zouden zijn, is er nog steeds geen zee van ruimte ontstaan. Er zal dus nog meer spul weg moeten, maar wat? Maar goed, eerst deze spullen zo maar op marktplaats zetten.

1 opmerking:

  1. Wat een slim idee van dat zoute water tegen wormpjes. Ik wist niet dat dit hielp. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen