31 augustus 2012

Die oude rugzak

Over een uurtje komt ze thuis. Mijn dochter. Is (een beetje) in moeders voetsporen getreden. Kijk maar:
Dezelfde rugzak waar moeders voor haar 20e de wereld introk, gebruikte dochter nu ook om de wereld in te trekken. Ook met Interrail, ook richting Hongarije. Ik heb t hele huis afgezocht of ik t plakboek  over Hongarije, ook al die jaren bewaard, nog kon vinden, maar tevergeefs...

Er zijn wel wat verschillen. Ik durfde echt niet in zo'n kort rokje te lopen. Hongarije is geen Oostblokland meer. Wij sliepen in een tentje, zij in hotels en hostels. En zij heeft meer een rondreis door heel Europa gemaakt, wij bleven wat langer in Hongarije. Zij ging naar o.a. Boedapest, wij naar Szeged in het zuiden, en Pecs en Kecskemet.

Die rugzak is al die jaren veelal op zolder blijven liggen. Een van de jongens heeft t ooit eens geleend voor een survivalkamp. Daar ontdekte hij dat t een echte goeie rugzak is, want hij was de enige die na t waden door de beek, zijn spullen nog droog had. Nu heeft dochter het dus mee. Ik ben benieuwd op de rugzak nog steeds zo goed is, want hij is wel helemaal gewassen voordat zij t in gebruik nam. En ja, ik had t natuurlijk met speciaal wasmiddel moeten doen wat gelijk impregneert, maar dat had ik niet in huis, en ze meldde op t laatste moment dat t gewassen moest worden.

Over een uurtje is ze thuis, wat zal ze allemaal te vertellen hebben?

1 opmerking: