08 oktober 2012

Het bos in

Na de eerste natte hefstdagen is het nu goed toeven in het bos.
Vanmorgen heb ik er heerlijk gewandeld met de hond. Ik heb er ook enkele foto's van gemaakt om jullie mee te laten genieten. Ik vind het altijd mooi om die ochtendmist te zien. Die zon die dan speciaal op dat ene stukje in het bos zijn licht laat schijnen. Helemaal mooi als het dan ook nog een beetje lukt om dit goed op plaat vast te leggen.


Juist in deze tijd vanhet jaar is het zaak om ook goed op de kleine dingen te letten in het bos. Voor je t weet banjer je over een stel paddestoelen heen. Dat wil je toch niet? Ik heb er vanmorgen ook een paar op de foto gezet.

Die paddenstoelen groeien op omgezaagde bomen. Enorme woudreuzen die nu gedegradeerd zijn tot voeding voor paddenstoelen.





Het blad aan de bomen is nog niet zo veel verkleurd. Het meeste is nu nog mooi groen. Vooral de beuken kunnen erg mooi verkleuren. Eiken verkleuren niet zo mooi.
Zodra de beuken  meer verkleurd zijn zal  ik die ook proberen te laten zien.

Voor vanmiddag heb ik in de planning weer een lekker broodje te gaan bakken. Een verwenbroodje, gevuld met rozijnen, abrikozen, hazelnoten en een klein handjevol lijnzaadpitjes.

Ondertussen hangt de was lekker buiten te drogen. Dat is mooi, zo hoop ik dat de was vanavond al weer de kast in kan. Ik heb een wasdroger staan, maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Ik hang de was buiten, in het trappengat of aan de deur van de logeerkamer op het moment dat daar niemand verblijft. Heel soms stel ik het wassen een dagje uit omdat ik geen droogplek meer vrij heb. Ik vergeet vaak gewoon dat er ook een wasdroger staat. Dus als vanavond de wassen droog zijn, zou dat wel fijn zijn. Scheelt eenhoop gesjouw.

1 opmerking:

  1. Wat prachtig allemaal. Na alle regen van de vorige week is het nu echt schitterend zonnig.

    BeantwoordenVerwijderen