20 februari 2013

De natuur in huis halen

 




De natuur in huis halen is het mooiste door de natuur in te gaan en dan een flinke tas vol natuur mee naar huis te nemen in de vorm van takjes, blaadjes of andere mooie dingen uit de natuur. Zonder nou gelijk het halve bos leeg te stropen of dingen af te breken. Je hebt dan een heerlijke middag achter de rug en kunt thuis nog lang nagenieten van wat je hebt meegenomen. Eerlijk gezegd heb ik een klein vaasje met sneeuwklokjes staan. Geplukt in het bosje hierachter. Er komen straks nog veel meer bloembollen op in dat bos. Ik denk dat die daar terecht zijn gekomen door het storten van tuingrond van omwonenden.


Maar ja, als je nou even niet naar buiten kunt of wilt? Dan kun je toch de natuur in huis halen; Via de computer.
De website www.volgdevos.nl is van staatsbosbeheer. Er is een wabcam voor en in het vossenhol geplaatst. De vos is al enkele keren bij het hol gesignaleerd. Erg leuk om naar te kijken.

Op 1 maart komt de website www.beleefdelente.nl weer in de lucht en kun je in en bij de verschillende vogelnestkasten kijken. Deze site heb ik vorig jaar ook gepromoot.
Bij mij staan deze sites ook weer in mijn favorieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten