22 februari 2013

Overgestapt van gas en electra.

Ik ben benieuwd. Zojuist heb ik "ja"aangeklikt bij een aanbod vanuit vereniging eigen huis. Ik had me aangemeld voor een aanbod voor collectieve inkoop via eigen huis. Zoals ik nu heb berekend scheelt mij dit 2 maanden stookkosten! Ik heb het berekend over een jaar verbruik van 3700 electra en 1750 gas.
Ik hoop maar dat ik het goed berekend heb.

Wij betaalden ongeveer 173,- per maand aan gas en electra. Inclusief vastrecht. Straks vervalt ook het vastrechttarief. Dit is alleen al 29.88 en 35.88 bij elkaar. Over een week krijgen we de post in huis. Wat scheelt dat een boel zeg! En het is nog groene stroom ook. Geef ik hierbij gelijk toe dat wij dus nog geen groene stroom hadden. In het vorige huis wel, maar bij de verhuizing is iets misgegaan en hadden we hier geen groene stroom. Nou ja, hoe groen het echt is, is altijd maar een vraagteken, maar ik ga er voor het gemak maar even van uit.
Via Eigen huis komen we dan uit bij de NLE Nederlandse Energie Maarschappij. Waarom die afkorting "niet klopt" weet ik niet. Is ook niet zo heel belangrijk denk ik?

Wie heeft ervaring met deze maatschappij of ervaring met collectieve inkoop via eigen huis? Zijn die verschillen echt zo groot of zie ik iets belangrijks over het hoofd? 

2 opmerkingen:

  1. Wij hebben ons ook aangemeld voor deze actie van Eigen Huis.Vandaag het aanbod binnen en we gaan ons er nog even over buigen. Het gaat wel zo'n kleine 300 euro per jaar schelen, maar ergens vind ik het ook wel wat eng. We hebben al zo'n 30 jaar energie van de NUON en dan nu een totaal onbekende maatschappij. Ik ken die NLM ook niet. Lastige beslissing, of misschien moet ik het gewoon eens doen en anders maar weer overgaan naar een grote bekende maatschappij.... groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen ervaring met deze maatschappij, wel met overstappen. Het gaat eigenlijk altijd prima. Bewaar de papieren of mails waarin je de meterstanden doorgeeft goed, want mochten er problemen zijn, dan is het goed om met bewijsstukken te kunnen komen.
    Ik heb ook geen idee waarom het geen NEM heet.

    BeantwoordenVerwijderen