24 mei 2013

Seniorduif is weer naar zijn eigen nest.



Gistermiddag is seniorduif weer teruggegaan naar zijn eigen nest.

Of in gewoon Nederlands; Schoonmoeder is weer thuis uit het ziekenhuis. Schoonvader heeft haar opgehaald en samen zijn ze weer naar hun eigen huis gegaan. Ik kon daar verder niet bij zijn, want ik was op mijn werk. 's Avonds ben ik hen achterna gereisd om de achtergebleven spullen te brengen. Ik had dat ook zo met schoonvader afgesproken; Als het ziekenhuis belt dat ze naar huis mag, dan neemt u uw medicijnen mee, laat u hier verder alles liggen, breng ik dat later wel na. Hij hoeft zich dan geen zorgen te maken over of te sjouwen met de spullen. Zo stilaan was hier al een boel spullen komen te staan. Schoonvader heeft hier dus 8 dagen gelogeerd. Ik heb hem ook steeds begeleid naar het ziekenhuis. Hij is zelf inmiddels de 80 gepasseerd en in niet meer zo'n heel goede conditie.
Ik zou het zo weer doen op deze manier. Ik wilde hier nu schrijven  want dat is immers wat God van je vraagt. Maar dat kan dan gelezen worden als zijnde een opdracht, een "moeten". En dat is beslist niet zo. Het is gedaan vanuit ons hart en ons verstand. Al was het wel veel vermoeiender dan ik verwachtte.

Komend weekend neem ik een beetje rust en doe alleen het hoognodige. Ondertussen zit vanmorgen de tweede was al wel weer in de machine. Vanmorgen ook weer even wasmiddel gemaakt voor de bonte was. die was bijna op. Ik wordt daar steeds handiger in. Het is ook niet moeilijk, maar het wordt al steeds gewoner om het gauw even te maken. Nu heb ik weer 2,5 liter wasmiddel klaar staan voor gebruik.
Het gezinsleven draait natuurlijk gewoon door, dus een weekje echt vakantie thuis zit er niet in. De oudste 2 jongens hebben er inmiddels gewoonte van gemaakt om de weekenden bij hun meisje te slapen, dus dat maakt het wel weer even iets rustiger in huis.

Vanmiddag moet ik gymles geven op de andere locatie, niet echt mijn favoriete ding. Morgenvroeg verzorg ik weer het mannenontbijt in ons eigen verzorginsgshuis. Dit is opgezet als een aktiviteit, nou eens voor de mannen. Om juist hen bij elkaar te brengen. Wij hebben 45 bewoners in huis, mannen en meest vrouwen. 10 mannen hebben zich aangemeld. 1 van hen heeft zich ook weer afgemeld, hij wordt opgehaald. Daarna ben ik vrij tot woensdagmiddag. Dan heb ik een vergadering die ik moet notuleren.
Voor donderdagmiddag moet ik dan weer een creatieve aktiviteit voorbereid hebben. Valt ook niet altijd mee.


3 opmerkingen:

  1. Dat zijn best veel verschillende ballen om in de lucht te houden! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij klinkt het niet als moeten, als je schrijft dat God dit van je vraagt. Iedereen doet de dingen die hij/zij doet uit of voor zijn/haar eigen beweging. Voor jullie is dat het Christendom, voor mij omdat ik vind dat je de medemens "moet" helpen. Gewoon, omdat het kan. Ook hierin is een ieder weer vrij om te bepalen wat je kan missen qua tijd en/of geld-ruimte... fijn dat je het doet; ongeacht welke reden er achter zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. a Bruce Lee workout includes stretching, bending, running, dipping, kicking, jumping, traditional muscle
    building exercises, weight lifting, rope skipping, medicine ball handling, etc.
    Cucumber contains sterols which can help to lower cholesterol and prevent carbohydrates from converting to body
    fat. Who does not need that little bit of elevation
    when trying to diet.

    My web page View Web Page

    BeantwoordenVerwijderen