17 juni 2013

Vaderdag, van het een kwam het ander.

Vaderdag, moederdag.... Je kan het een commerciële bedoening vinden, maar je kan het ook als aanleiding gebruiken om elkaar eens een kleine attentie te geven. Zo vaak komt het er (eerlijk gezegd) meestal niet van. Wij gebruiken het dus wel als aanleiding om elkaar op te zoeken en een attentie te geven.

Kinderen in samengestelde gezinnen hebben altijd eigenlijk een bijzonder iets rond vaderdag en moederdag. Als je er niet woont ga je er vaak even naar toe. Mijn kinderen zijn ook even naar hun vader gefietst om hem op te zoeken voor vaderdag. Nu ze ouder worden en vaste verkering hebben krijgen ze naast vader, stiefvader ook te maken met schoonvader. Als ze straks nog wat ouder zijn, worden ze misschien zelf ook nog vader. Dán heb je het druk op zo'n dag! Ik heb me al voorgenomen dat zodra ze zelf vader of moeder worden, ze dan beter niet meer bij ons komen op de dag zelf. (In overleg natuurlijk) anders hebben ze amper tijd om op hun dag zelf te genieten van hun rol als vader of moeder.

Manlief mocht al een dagje eerder van een vaderdagcadeautje genieten. Hij werd uitgenodigd om bij zijn zoon op het vakantieadres te komen barbequen. Dat was een leuk idee! Het werd ook een hele gezellige middag en avond. De vader van zoons vriendin was er ook. Beide vaders zijn ook collega's en vriend van elkaar.

Het is voor onze beide vaders een pakketje met mannenverzorgingsspul geworden. Eerst had ik gekeken voor de kant en klare pakketjes in de drogisterijen. Daar slaagde ik niet echt, want meestal zit daar dan iets bij in waarvan ik zeker weet dat die vader dat niet gaat gebruiken. Ik heb de pakketjes dus zelf samengesteld. Leuk ingepakt met cadeaufolie, strikje erom en je hebt toch wat leuks te bieden.  Dit jaar had ik niet de energie om origineel te wezen.

Bij zowel mijn ouders als schoonouders kregen we een leuk pakketje gelezen tijdschriften mee. In een van de tijdschriften lazen we dat er binnenkort een Italiëdag in Zandvoort is. Enkele kinderen gingen gelijk smoezen.... Manlief heeft inmiddels de entreekaartjes van hen gekregen. We gaan er met 5 personen heen. Ik vermoed zo dat er nog 1 of 2 aanhaken zodra zij weten dat we erheen gaan. Die 2 zijn nu nog op vakantie. Fiat, Ferrari, Lamborgini, verschillende automerken zullen er staan. Als ik het goed gezien heb is er ook wel wat te beleven voor de vrouwen. Tja, een Fiat 500 vind ik best leuk en wil ik ook wel, maar na 2 Ferrari's heb ik dat wel gezien.

Zo rol je dus van het brengen van de vaderdagcadeautjes naar opa op een origineel idee voor een andere vader.

1 opmerking:

  1. I have interviewed a few parents to attempt to understand what their true objection
    is with their child playing video games. Just last
    year Apple sold more than one hundred million i - Phone and i - Pad apps.
    It sounds like you log into the game and join a "Shadow war" server and play with hundreds of other players within that PVP world, but that world is different from the cooperative Arkfall boss hunting world.


    Also visit my homepage; Todd

    BeantwoordenVerwijderen