01 juli 2013

Italië in Zandvoort


Gisteren zijn we naar Italië in Zandvoort geweest. Dat was leuk! Manlief had het gekregen als vaderdagcadeau. Er waren er meer die daar wel heen wilden dus die maakten gelijk van de gelegenheid gebruik om mee te gaan. We gingen met zijn zevenen. We hadden heerlijk "Italiaans"weer erbij. We keken onze ogen uit! Zeker toen er races kwamen en ook die oude Fiatjes 500 voorbij scheurden. Op topsnelheid.

Italië in Zandvoort, dat zijn veel, heel veel Ferrari's, Fiats, Alpha's, Abart's, Lamborgini's, Masserati's en andere Italiaanse auto's. Van heel oud tot supermodern. Zelf ben ik meer van die kleinere nieuwe of kleinere oudere modellen. We gingen met zijn zevenen, ook met 3 vrouwen. Wij vrouwen hebben ons prima vermaakt. Ook wij stonden regelmatig een model auto even wat beter te bekijken of zagen ons al rijden in dat autootje. Nee, ik hoef zelf geen proefrit in een Ferrari.


Wel hebben even gezeten in een Fiat 500L. Manlief is er helemaal weg van.


Ik vind 'm ook erg leuk. Wel in iets minder opzichtige kleuren dan deze hierboven.
Van binnen is die verrassend ruim. Ik vind het alleen jammer dat ik niet ook even op de chauffeursstoel heb gezeten. Had ik ook even kunnen ervaren hoe ik zelf achter het stuur zit. Had ik even moeten doen. Je gaat ook niet zo een twee drie naar de Fiat dealer om er even in te zitten. Ach, we gaan deze auto volgend jaar toch nog niet bestellen, dus dat kan altijd nog. Eerst zullen we toch even moeten wachten tot de eerste nieuwigheid er af is. Deze auto is nieuw voor ons te duur. Wel is het leuk dromen. Dat dromen zal nog wel even aanhouden denk ik. Op de website van Fiat kunnen we "onze" auto helemaal samenstellen. Binnenkort toch eens uitproberen....

Er was ook een hoek ingericht met Italiaanse lifestyle. Italiaanse lekkernijen, kleding, tassen, sieraden en zelfs brood. Dochter heeft er Italiaanse wijn  en een tas gekocht. Zoon heeft er een Fiat - horloge gekocht. Andere zoon keek uit naar een niuewe pet voor zijn verzameling, maar is niet geslaagd. We waren al op weg naar huis toen we de kraam van Lemoncello zagen. Dat is een citroen-likeur. Ik had daar net eergisteren ergens een receptje van gelezen. Waar was dat ook alweer?
Toen heb ik niet de hele groep op willen houden door het te gaan proeven. Het was ook een alcoholpercentage van 20%. Best heftig voor zo'n nooit drinker als ik. Tuurlijk, je krijgt op zo'n dag maar een slokje. Dus dronken zal ik er niet van worden. Maar ik was een beetje benauwd voor een sterke nasmaak. Later bedacht ik dat dit nu wel een mooie kans was om het toch te proeven. De anderen wilden best wel even op mij wachten denk ik. Ik ben ook zo'n muts wat dat betreft. Kun je iets uitproberen en doe ik het niet. De slijter maakt niet even een fles open om mij te laten proeven.

Het was leuk om zo samen op stap te gaan. Voor manlief was het een aangename verrassing te merken dat iedereen het leuk vond om dit soort auto's te bekijken. Ik denk ook wel dat het  brede aanbod goed is. Waren het alleen Ferrari's geweest was ik snel uitgekeken. Nu niemand.


De dag liep echt al ten einde toen wij weer huiswaarts keerden. In onze Ford's. Onderweg zijn we nog ergens gestopt om te eten. Vandaag was het echt een feestje, zo alles bij elkaar.

Erg consuminderig zijn we vandaag niet geweest. We hadden wel wat brood en drinken bij ons, maar geen individuele flesjes. Later op de dag gingen we die toch maar kopen. 3,- per flesje. De grote familiefles hebben we aan het eind van de dag bij de auto leeggedronken want die hadden we niet mee naar binnen genomen. Die kleine flesjes staan dus nu op het boodschappenlijstje, voor tijdens een volgend uitstapje. Bij ons worden die wel steeds hergebruikt, maar in de loop van het schooljaar zijn er behoorlijk wat versleten.

1 opmerking:

  1. Ik wist niet eens dat dit bestond! Leuk zeg. En weer wat geleerd vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen