04 juli 2013

Openbaar groen, een beetje meegenomen voor thuis.

Van de week schreef ik over mijn actie in het openbare groen. Ik had plantjes gepoot onder de boom in de straat. Gistermiddag heb ik iets anders gedaan in het openbare groen. Bloemen geplukt. Zo geef je wat aan het openbare groen, en zo mag je er van genieten.

Ik was naar een kringloopwinkel gefietst in het dorp naast ons. Het is eigenlijk een boerenschuur, gewoon op het erf. Deze keer heb ik daar geen schatten opgeduikeld. Wel een prachtige bos bloemen in het veld ernaast. Achteraf wist ik ook wel dat er in die omgeving veel velden zijn vol margrieten, klaprozen en ander moois, maar er nog niet aan toe gekomen om te gaan plukken. Daarna was ik het ook weer vergeten. Tot ik gistermiddag die vrouw ook zag plukken. O, ja, dat had ik ook nog willen doen. Dus gelijk heb ik mijn fiets geparkeerd en ben ook bloemen gaan plukken.

Ik vind deze foto zo leuk geworden dat ik er gelijk mijn nieuwe profielfoto van gemaakt heb. Hier zitten de bloemen nog in mijn fietstas. Ondertussen staan ze op tafel.


Zo heb ik in de loop van de tijd al best veel uit de natuur kunnen halen; sneeuwklokjes, lelietjes van dalen, bramen,... leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten