06 augustus 2013

Bosbessen geplukt

Vorige week heb ik met twee collega's van mijn werk afgesproken om samen bosbessen te gaan plukken. Wat een fijne middag hebbenw e gehad! Eerst was ik smorgens bij een van hen om een beetje op weg te helpen met het groeperen van foto's. Daar hebben toch veel mensen moiete mee merk ik. Hoe komen ze in mapjes zoals ik dat wil? De pc heeft wel een of ander systeem hiervoor, maar dat gaat net weer anders zoals de meeste gebruikers willen.

Daarna stapten we op de fiets naar de andere collega die al in het bos woont. Haar man wist wel een goede plek voor bosbessen plukken. Collega en haar man zijn de avond ervoor nog even wezen controleren of het er inderdaad goed plukken was. Wij zijn er die middag heengefietst. Het was niet eens zo ver fietsen, zeker niet vanuit haar huis. het is zo leik om zo samen te plukken. Een paar struikjes hier, een paar struikjes weer verderop en zo gingen we steeds verder.
Wij, de niet bosbewoners hadden helemaal een lange broek en dichte schoenen aan tegen de teken. De collega die inhet bos woont gewoon haar driekwart broek. Af en toe was er wel een teekje, maar die werd weggetikt voor deze had kunnen happen. Kun je toch merken dat wij, niet bosbewoners ons laten opjutten door de media. Angst aanjagerij. Natuurlijk blijft het zaak van opletten, maar geen paniek.
We hadden alledrie een leuke oogst. Niemand heeft het bakje laten vallen. Tijdens het plukken zagen we nog groot wild;
 
We hebben nog een paar foto's van elkaar gemaakt tijdens het plukken. die zijn niet echt mooi scherp geworden. Maar zoals ik al schreef in de mail bij het verzenden; De foto's zijn matig, maar de herinneringen prachtig.

We moesten op tijd weer terug want een collega moest die avond nog werken. Op de terugweg zagen we de schaapskudde opnieuw. Toen heb ik toch maar wel even gevraagd of we twee tellen konden stoppen zodat ik nog wat foto's kon maken. Op de heenweg had ik ze ook al gezien, maar toen niet gestopt. Gelukkig zag ik ze nu weer. Ik heb een hoop foto's gemaakt van de kudde. Mooi!


Een deel van de bosbessen heb ik gelijk opgekookt met wat suiker tot moes. Lekker door de vla en yoghurt. Het grootste deel staat nu in de vriezer.

Ik kijk nu al uit naar de tijd dat de bramen rijp zijn. Misschien kunnen we dan nog een keertje samen plukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten