29 oktober 2013

Stormschade in m'n stad.

Veel omgewaaide bomen zijn al te zien geweest op televisie. Zulke spectaculaire beelden als op tv heb ik niet. Ik vind het toch jammer dat ze niet hebben laten zien hoe die fietser in die felgele jas onder de boom uit kwam. Er wordt verteld dat er aangenomen wordt dat hij met de schrik vrij kwam. Laat dat dan ook zien. Aannemen dat hij met de schrik vrij kwam, is geen garantie. ik ben dus benieuwd hoe het nu met die fietser is.

Ook ben ik heel benieuwd hoe het met de oude man uit Harderwijk is. Hij is voor het verzorgingshuis waar ik werk geraakt door een tak of een boom. Hij is met de traumaheli weggebracht begrijp ik. Ik ben nog niet op mijn werk geweest. Weet dus niet wie het is of hoe het met hem is. Ik was mijn dochter bij de deur aan het uitzwaaien toen de traumaheli tijdens de storm overvloog. Eerste reactie toen ik de heli hoorde "welke maf gaat er nu vliegen?" Tot ik de kleur van de heli zag. Dan weet je dat het noodzaak is.
Er staan foto's van dit ongeluk op www.112harderwijk.nl  Dit is trouwens een site waarbij je vaak gewoon je eigen woonplaats in kunt vullen en dan ziet wat er in jouw buurt is gebeurd.

Gistermiddag werkte ik in een andere locatie in Harderwijk. Onderweg daarnaartoe en vanmorgen bij het hond uitlaten heb ik enkele foto's gemaakt van de schades.

De top is er compleet van afgebroken.





Langs het Zeepad.

Twee bomen op rij om.


De gesneuvelde boom bij het verzorgingshuis.
Er mist nu een golfplaat waardoor het nu wel inregent. Gauw repareren!


Wij hebben ook een beetje schade, maar het mag geen naam hebben. Een van de golfplaten van het fietsenschuurtje is los gewaaid. Hierdoor waaiden enkele teiltjes ook door de lucht en is 1 ervan stuk.  Ik heb de golfplaat nog wel kunnen vangen. Ik denk dat t er zo weer op geschroefd kan worden, maar ik kan er zelf net niet bij.

Ben jij schadevrij door de storm gekomen? 

Vorige week heb ik tijdens het hond uitlaten foto's gemaakt van paddestoelen. Zal ik je morgen laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten