19 november 2013

Drukte en een nieuwe telefoon gekocht.



Onze vaste telefoon had al langer kuren. Maar als je smorgens om 7 uur gebeld wordt en je telefoon die naast je oor staat hoor je niet omdat de telefoon niets doet....dan wordt het tijd voor een andere. 

smorgens om 7 uur gebeld worden voorspeld meestal niet veel goeds. Ook afgelopen  zondagmorgen niet. Mijn schoonvader, net uit het ziekenhuis was smorgens toch weer opgenomen. Toen hebben ze ons willen bellen, maar wij hebben niets gehoord. 

Het gaat nu weer goed met schoonvader, al is hij nog niet thuis. Als je 82 bent sturen ze je niet zo heel snel naar huis.


Maar maandagmiddag ging ik dus als een speer naar de stad om te kijken naar een andere telefoon. Ik had wel wat eisen aan de telefoon; 3 handsets, naamweergave, verlichte toetsen en n antwoordapparaat. Ik had al meerdere keren op internet gezocht naar deze telefoons. Maar ik kon nooit goed achterhalen of er ook naamweergave zou zijn. Wel nummerweergave. En dat is niet altijd hetzelfde. Dus durfde ik t niet goed aan om de knoop door te hakken.  Door dat gemiste telefoontje kreeg ik nu haast en wilde ik NU een betere telefoon. In haast iets kopen is meestal een stuk duurder. Dezelfde telefoon zag ik een uurtje geleden 15,- goedkoper via internet en gratis thuisbezorgd. En tien minuten geleden zag ik ook een telefoon van een ander merk, ook met 3 handsets en een antwoordapparaat, voor veel minder geld. (Maar misschien zonder naamweergave?)
Tja, haastige spoed is zelden goed. in ieder geval niet voor de portemonee.
Aan de andere kant staat er nu een goede telefoon en is al volop in gebruik. Dat geeft ook wel weer rust.

Dure aankopen moet je trouwens ook niet doen als je moe bent. En dat was ik. Donderdag heb ik 's avonds gewerkt tot 9uur. Vrijdag en zaterdag ben ik de hele dag naar de Global Leadership Summit geweest in de Schuilplaats in Ede. Dit is een training voor leidinggevenden in kerk, werk of waar dan ook. Ik heb er veel geleerd en ben vast van plan enkele dingen gelijk te gaan toepassen.
Als je facebook hebt kun je eens zoeken op Global Leadership Summit. Er staan veel foto's op en een verwijzing om je alsnog op te geven in Drachten. Komend weekend is de training in Drachten. Zondagmorgen naar de kerk, zondagmiddag en avond hadden we verjaardagsvisite. Dus op maandag was ik total-los. En er toch op uit gegaan om een telefoon te kopen....

Vandaag heb ik een beetje kalm aan gedaan, en een poging om de huisgroepavond voor woensdagavond voor te bereiden. Ik ben nog niet zo heel ver gekomen. En zometeen is het alweer tijd om aan het eten te beginnen. Telefoon gaat over....

Tot de volgende keer.

5 opmerkingen:

  1. voel je niet schuldig om een iets duurdere telefoon. Goedkoop kan ook duurkoop zijn en je zult er waarschijnlijk geen boterham minder om eten. Want zo welvarend zijn we wel in Nederland ( als maak ik wel eens de variant van: geen sigaretje minder om roken als ik de programma's op TV mag geloven)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja apparaten zijn leuk maar ze moeten het wel doen zeker een telefoon. gelukkig ben je weer bereikbaar.
    Sterkte met je schoonvader

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook jouw wensen en gekozen voor Pana makkelijk zelf de batterijen vervangen :) en koste slecht 50 euro :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een nieuwe telefoon uit kiezen is altijd een ramp, tenminste voor mij wel dan. Ik weet namelijk nooit welke ik moet kiezen als ik de winkel in kom lopen.

    BeantwoordenVerwijderen