08 november 2013

Keukenla

Net zo'n rommeltje als mijn lade is, zo wordt dit blogje misschien...

Iedereen heeft wel zo'n lade waar van alles en nog wat in rondzwerft. Bij mij is het niet de keukenlade, maar een lade in de glazenkast in de woonkamer. Omdat we de woonkamer opnieuw hebben ingedeeld moest de lade ook maar eens opgeruimd. Dat is wel een goed idee geweest. Ik vond daar nog oude pasjes van het zwembad. Dat zijn witte kaartjes waar wij niks op zien, maar in het zwembad ze gelijk zien van wie de kaart is (met foto) en of er een abonnement op staat. Al jaren niet meer dus. Wel is er ooit borg betaald voor die pasjes. Ik besloot die borg dan maar eens terug te gaan halen. Dat leverde mij voor 4 pasjes, toch nog weer 18,- op! Dat lag er dus zomaar te liggen! Dus neem ook maar eens een duik in je keukenlade en wie weet wat je nog tegenkomt. Laat je t ons weten? Heb jij wel eens iets opgeruimd wat je toch nog weer iets opleverde, terwijl je het eigenlijk weg wilde gooien?

Een beetje in die lijn liggen de eethoekstoelen en de ronde tafel. Een beetje in die lijn, want zoiets gooi je niet weg. Die geef je weg, of probeert er zelf via marktplaats of zo nog iets voor te krijgen. voor zover ik nu weet worden vanmiddag de stoelen opgehaald. Ik denk dat het nu wel door gaat. Die mevrouw heeft al meerdere keren gebeld om de afspraak te wijzigen. maar goed, ze bélt.Ik verwacht dat ze echt wel geintresseerd is en ze vroeg of laat komt halen.
Voor de tafel hebben via marktplaats verschillende keren mensen gereageerd, ik geef ze mijn nummer om me te bellen en vervolgens hoor ik niks meer van ze.

Ik heb een tijdje wat minder geschreven, te druk.
Mijn schoonvader ligt nu de tweede week in het ziekenhuis. Mijn schoonmoeder heeft geen eigen vervoer, dus haar kinderen nemen bij toerbeurt een dag moeders onder hun hoede. Moeder kan dan 2x per dag naar het ziekenhuis en tussendoor blijft ze dan bij zoon en schoondochter eten. Maandag was t onze beurt en vanmiddag weer. Vanmiddag is het een beetje anders, omdat ik ook moet werken. Ze komt om 3 uur en na het bezoekuur brengen we haar weer naar haar huis. Naar haar eigen bedoeninkje.

We zijn met zijn 2 een weekend weg geweest. Vrijdag vertrokken en maandag terug. We zijn gewoon in Nederland gebleven. Beneden de rivieren. We hebben het hele weekend redelijk droog weer gehad en lekker kunnen wandelen. Op de terugreis merkten we heel duidelijk dat het natte weer boven de rivieren is gebleven.
Het was voor het eerst dat we een kind een heel weekend alleen thuis lieten. Dit kwam nu eenmaal zo uit, de planning was anders. De ene dochter is op haar stek in Groningen gebleven, de andere dochter logeerde bij een vriendin. Zoon (16) bleef alleen thuis. Aléén! (Nou ja, met de hond, die hij dan ook moest verzorgen en uitlaten.) Wat spannend! Voor ons dan. Hij vond het wel lekker. het idee zelf te beslissen wat te eten, en vooral ook wanneer. Dat leek 'm wel wat. Het is ook allemaal goed gegaan. Maar zo jong alleen thuis, ga ik geen gewoonte van maken. Al weet ik ook wel dat er zat jongeren wel eens een weekendje alleen thuis zijn. Zoon zal straks ook alleen op kamers gaan wonen, maar toch....
Zoon heeft wel genoten van zijn weekendje vrijaf, wij ook. Ook wel weer heel belangrijk.

Ik moet stoppen, zo naar mijn werk. Daarna komt schoonmoeder, daarna dochter vanuit Groningen en is het alweer etenstijd, ziekenhuisbezoektijd en ga zo maar door.

1 opmerking:

  1. In de keukenla vond ik nog zegeltjes van vorig jaar voor een spaaractie. Dit jaar is de spaaractie er weer en wat..... dezelfde zegeltjes das mazzel

    BeantwoordenVerwijderen