09 december 2013

Dagje onderweg

Wat kan Nederland mooi zijn in de mist! Vorige week was ik een dag met manlief mee met de vrachtwagen. De laatste keer dat ik mee was, was t nog volop zomer. Nu volop herfst en veel te lang donker. Dan kan ik niet zo mooi van me af kijken als in de zomer. Dinsdag ben ik mee geweest en toen was het ook nog erg mistig. Het had die nacht ook licht gevroren. Koud en vervelend weer als ik t zo opschrijf.
Het is ook vervelend koud als je eerst de personenauto moet krabben  om bij je werk te komen...Wij hadden mazzel dat we net die ene dag dat het vroor, gingen carpoolen met een collega. Hij was net klaar met ijskrabben toen wij eraan kwamen wandelen. Bij een vrachtwagen hoef je als je voorbereid bent, niet te krabben, omdat daar een standkachel in zit, die voorkomt dat het condens op je ruit bevriest.f Je kan het zelfs zo instellen dat je een lekker warme auto hebt als je moet beginnen. Dan gaat de kachel vanzelf kort van tevoren aan.
Het is wel vervelend koud als je moet laden en lossen. Vaak staat de wagen dan op een industrieterrein of op open vlaktes. En dan kan die wind zo gemeen koud zijn... Vaak ga ik buiten kijken bij het laden of lossen. Dat manouvreren met deurpanelen van soms wel 8 - 12 meter breed vereist heel wat stuurmanskunst. Mooi om te zien. Zeker als iemand dat goed kan. Dinsdag ben ik wel wat minder vaak mee naar buiten gegaan, mij te koud.

Onderweg heb ik door de mist met een bleek zonnetje heel wat moois gezien onderweg. Want denk niet dat je in een vrachtwagen alleen maar snelweg ziet. Je kunt juist mooi over de vangrails heen kijken. zo het weiland in.
Ik heb wat foto's gemaakt.




Wat is Nederland zo mooi he? Komt dit moois zomaar uit mijn cameraatje rollen? Ik sta er zelfs verbaasd van. De foto's zijn zo goed gelukt. Ik laat er daarom nog een paar zien.








Deze laatste foto is gemaakt in Groningen, We rijden hier Ten Post uit.
Aan het eind van de dag wordt het natuurlijk ook weer vroeg donker. Ik sluit de dag af met een foto van de zonsondergang.





2 opmerkingen: