02 december 2013

Haakwerk

Over mijn gebreide sokken heb ik al wel eens vaker geschreven. Over mijn haakwerk eigenlijk heel weinig. En dat terwijl ik meer een haakmens dan een breimens ben. Haken kan ik vaak ook zonder een patroonsbeschrijving, breien kan ik alleen op basis+ niveau. Basis met een plusje. Ik heb het wel weinig gedaan dat haken. Geen idee hoe dat zo komt. Te druk met andere dingen?

Vorige week ben ik weer eens begonnen met haken. Met een tas van granny's. Granny's zijn kleine lapjes, op een bepaalde manier gehaakt. die maak je dan later weer vast aan elkaar. Hier waren de granny's niet zo bekend. In Amerika zie je er veel spreien van. Ik had nog een linnen tas liggen die ik ga aankleden met granny's.

Ik heb nog niet genoeg lapjes voor de hele tas. als ik er genoeg heb ga ik ze op kleur uitleggen, aan elkaar haken en dan met de naaimachine om de linnen tas heen vastnaaien. Ook het handvat van de tas krijgt een gehaakte uitvoering. Hoe, dat weet ik nog niet, dat ontdek ik al doende.

Nu ik aan de tas begonnen ben krijg ik de smaak van het haken toch wel weer te pakken. Leuk! Wat zal ik straks gaan maken? Als deze tas af is zal ik nog wel weer eens een foto maken om te laten zien hoe de tas geworden is.
Nu ga ik eerst naar een vriendin thee drinken en misschien nog een beetje op weg helpen met haar pc.
Tot gauw, Hannie

3 opmerkingen:

  1. Haken is zo leuk! Van filetsteken heb ik eens een treurwilg formaat 1 x 1.5 gehaakt op groene achtergrond ingelijst, was erg mooi aan de wand.

    Door flinke artrose kan ik eigenlijk niet meer haken, vooral duimen muis gaan zo snel pijn doen door het vasthouden en draaien met de haaknaald. Gelukkig gaat breien nog redelijk, dat hoefje niet zo heel vast te houden aldoor.

    Een granny haken lukt nog weel maar het is zo verslavend hé je wil er nog meer haken daarna.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee om een linnen tas als basis te nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind granny's prachtig! Maar ik krijg ze nooit mooi vierkant : (

    BeantwoordenVerwijderen