05 december 2013

Sinterklaas en (bijna) Kerst op 1 dag

Het sinterklaasfeest is gevierd. dit jaar vierden we het met zijn zevenen. Het is elk jaar weer wisselend wie er dit jaar weer meedoen.


We hadden al vroeg lootjes getrokken, maar dat heeft niet echt veel geholpen. Mij niet. We hebben lootje getrokken via lootjetrekken.nl . Ik had iemand die pas op het laatste moment zijn lijstje invulde, lastig. Gelukkig heb ik wel wat leuks voor hem kunnen vinden en kon ik leuk voor Sinterklaas spelen.

Een week voor de afgesproken datum bleken er hier een boel mensen al wel in de stress te schieten omdat ze niks wisten voor de surprise. Dus hebben we eerst onderling overleg gevoerd of we het ons makkelijker zouden maken en de surprise niet alsnog zouden laten vallen. Maar ja, een stel had alles al af, dus kan je niet meer halverwege de spelregels veranderen. Toen moest iedereen toch nog aan de surpriseknutselarij. ;-)

Mijn surprise is er zo uit komen te zien;

In de grote fles zaten 3 kleinere flesjes speciaalbier met bijbehorend speciaal of merkglas. Helaas heeft het Amstelglas het niet overleefd.

Ik moest het wel enkele dagen eerder maken omdat ik al wist dat ik de zaterdag weg zou zijn.
De zaterdag zijn we met zijn vieren naar de kerstmarkt in Duiven geweest. Ik kon dus de 3 thuisblijvers niet helpen met uitleggen hoe je iets t beste kon maken, waar de plakband ligt, of er nog sinterklaasstickers zijn.............Lekker rustig. Zij moesten t nu zelf uitzoeken.

Eerst had ik niet zoveel zin om naar de kerstmarkt te gaan....Zo'n eind rijden om te neuzen tussen kerstspulletjes? Dat kan hier om de hoek toch ook? We hebben toch niks nodig, eerder al meer dan genoeg. Maar ja, ze hadden ons uitgenodigd en zouden het leuk vinden als wij mee zouden gaan. Nou vooruit dan maar.
En toch was het leuk! Overal in de winkel hadden ze kleine en grote pleinen gemaakt met winter en kersttafereeltjes in modelbouw. Nou ja, niet helemaal modelbouw, de huisjes zijn al wel kant en klaar en ook zo te koop. Het was er prachtig!




Ik zei al tegen hen dat ik zeker weet dat mijn ouders dit ook prachtig zouden vinden.  Misschien neem ik hen ook wel mee daarnaartoe. Maar ja, het is wel 80 km heen en 80 km terug, en dan heb ik het nog niet over de afstand om hen op te halen. Maar ze zullen er zeker van genieten! Ik heb me toch laten verleiden om ook een wintertafereeltje aan te schaffen. Als het staat zal ik het wel laten zien.
Ik heb het kerstspul nog  niet staan. Ik heb het wel achter het dakschot vandaan geplukt en staat het nu binnen handbereik. Bijna Kerst!









2 opmerkingen:

  1. ah ja surprises horen er hier ook bij lekker om de boel op te vrolijken.
    Leuk die kerstmarkt maar idd wel een eindje rijden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kerstdorpjes. Ik zou er zo willen wonen!

    BeantwoordenVerwijderen