17 januari 2014

Creatief geweest

Op mijn werk ben ik elke donderdagmiddag creatief. Dan is er voor de bewoners in het verzorgingshuis een creatieve vereniging. Veel activiteiten hebben we ( De zorggroep) in de vorm van een vereniging gegoten, om zo nu en in de toekomst toch activiteiten aan te kunnen bieden. Een vereniging, omdat je in de maatschappij op straat ook betaalt voor een vereniging. Er zijn niet zo heel veel gratis clubs meer.

In ons huis hebben we een bloemschikvereniging, leesvereniging, creatieve vereniging, mannenvereniging (al heeft die nu maar 1 man als deelnemer, rest vrouwen van de vrouwenvereniging) , vrouwenvereniging, kookvereniging en bakvereniging. Vaak wordt de verenigingen door een vaste persoon begeleidt.
Zo begeleid ik de creavereniging. Vaak is het zoeken naar goede ideeën voor die middagen. Er staat wel veel op internet, maar het is vaak te moeilijk voor deze groep mensen. En ik wil iets simpels aanbieden, zonder dat het simpel lijkt.

Gisterenmiddag is dat weer aardig gelukt.


Vorige week heb ik witte gastendoekjes gekocht en deze thuis gewassen. Met gekleurd krijt heb ik voor sommige deelnemers rondjes op de rand getekend om in te schilderen met rode textielverf. Een enkeling had dat niet nodig. Daarna de steeltjes aan de kersjes laten verven. Bij de steeltjes moet je wel opletten dat de steeltjes een beetje gebogen lopen, dan lijken ze echter.
Daarna met een stukje elastiek een lusje gemaakt aan de andere kant van de handdoek om op te hangen.
Snel resultaat en snel voldoening. Ik ben benieuwd hoe lang ik de handdoekjes terug zal blijven zien op de kamers. Er zijn bewoners die zo langzamerhand hun hele kamer vol hebben staan met gemaakte spulletjes en er zijn er die gelijk alles weggeven aan kinderen, familie of verzorging.

Thuis ben ik ook even bezig geweest. Even snel tussendoor. Wie wat bewaart heeft wat. Ik had wat oranje decoratiezand bewaard. Er was wel wit doorheen gekomen, maar dat geeft niet. Geeft weer een marmereffect.

Ik heb in de supermarkt een potje witte druifjes meegenomen. Gewoon een basic potje, zonder opsmuk. Een hoge vaas heb ik voor een deel opgevuld met dit oranjezand. Daarna het potje druifjes uit de plastic ompot gehaaald en in de vaas gezet. Daarna verder aangevuld met oranje zand.

Dit is het resultaat;
Simpel toch? Maar het is wel leuk geworden.

Wie wat bewaart heeft wat zei ik straks al. In ieder geval een huis vol rommeltjes die allemaal bewaard moeten worden, om ooit weer eens te gebruiken.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het een leuke versiering. Lekker fris dat groen en rood op wit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor,simpel kan ook gewoon heel mooi zijn!

    BeantwoordenVerwijderen