24 februari 2014

Wachten op de post.

Niet dat ik naast de brievenbus zit om de post op te wachten, maar er is wel een hoop post waar ik op wacht. Zo is er de jaarafrekening van gas en electra. De jaarafrekening van het water. Ik ben ook wel benieuwd naar de uitkomst van de nieuwe WOZ waarde van ons huis. Ik wacht op mijn loonstrookje van februari...die komt nooit met de post aan huis, maar gewoon in het postvak op mijn werk.

Zodra ik die binnen heb fiets ik naar onze financieel adviseur om er een copie van te laten maken. En van de pensioenoverzichten. Misschien heb ik er al eerder over geschreven, maar het laatste bezoek aan de bank voelde niet goed. Toen we een beetje extra in wilden leggen kreeg onze financieel adviseur wel al onze post, maar na het financieel adviesgesprek met de bank, kreeg onze adviseur. . . . niets. Dat voelde nóg minder goed. De financieel adviseur een mailtje gestuurd en gevraagd of hij iets ontvangen had. Nee dus. Ik kon het rapport van de bank langsbrengen. Dan zou het gecopieerd worden en nagekeken. De adviseur mailde ons dat hij er ook zijn vraagtekens bij had, maar hij nog wel onze pensioenpapieren en recente loonstroken nodig heeft. Daar wacht ik nu op en breng t dan gelijk langs.

Hebben jullie je beschikking WOZ al binnen? Viel het mee of tegen?
De jaarafrekening  electra en gas moet haast wel meevallen. Dat stond nog vrij hoog ingeschat. Ook hebben wij nog 2 pensioen-beleg-polissen. Ik ben ook wel benieuwd hoe die het gedaan hebben. We hebben zo lang zitten dubben wat wijsheid is. Eigenlijk weten we het nog steeds niet. De verschillen tussen blijven of overstappen lijken niet erg groot te zijn??
Het loonstrookje, daar ben ik ook wel benieuwd naar. In januari hebben we 1 % loonsverhoging gehad. In januari krijgen we altijd het kale loon, zonder ORT of extra uren. Dus nu weer een gewoon loonstrookje. Leuk hoor, in januari een loonsverhoging, in maart weer een periodiek er bij. Nu nog een paar uurtjes er bij. . . Wie weet.

Maar ik moet rap met het avondeten aan de gang. Zoon komt om 4 uur thuis, moet rap eten en net als ikzelf aan het werk. Ik hoef niet van tevoren te eten, hij wel. En ik moet nog een bed opmaken. Ik heb vandaag het beddengoed buiten te drogen gehangen. Nu is ook de laatste molton eindelijk droog. Ruikt dat vanavond lekker als we in bed stappen. Lekker naar de buitenlucht.

2 opmerkingen:

  1. De woz waarde is nog niet binnen maar dat zal geen verrassing worden. In ons plaatselijke advertentie/'roddel' weekblad is er al een schot voor de boeg geweest.
    De tarieven gaan omhoog, de waarde vd woning omlaag dus je betaald bijna hetzelfde als vorig jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de was gisteren ook gauw buiten gehangen. Zo kan ik mooi even bijkomen met de was. Want buiten droogt het veel sneller dan binnen.

    Hopelijk is je post binnengekomen!

    BeantwoordenVerwijderen