21 maart 2014

Aftellen. . .

Ik ben aan het aftellen.
Nog een paar uurtjes, dan stap ik in de auto om naar Eindhoven te rijden. Dan haal ik mijn dochter af van het vliegveld. Ze komt een paar daagjes terug naar Nederland om een her-examen te doen. Is toch wat; Vanuit Rome op en neer om een her-examen in Groningen te gaan doen. Maar ja, doet ze dit niet dan is ze het hele jaar kwijt wat dat vak betreft. En als ik het goed heb begrepen wordt dit vak niet meer op deze manier gegeven. Dus nu of nooit. Nou ja, ze heeft nóg een herkansing in juni. Als dit moet, moet ze wéér op en neer.
Nu weet ik inmiddels uit ervaring dat een retour Rome niet zo heel duur hoeft te zijn, nog geen 100,- , maar toch blijft t veel geld als je t van een studiebeurs moet doen.

Ik heb al een paar dagen lopen denken of er iets typisch Italiaans is wat ze voor ons mee zou kunnen nemen, maar ik kan niks bedenken. De Europese markt is al zo open dat je hier ook de Italiaanse spullen kunt kopen.
Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus weet niet wat er daar zo heel anders is. Dat ga ik in mei ontdekken. Dan ga ik er zelf een paar dagen heen. De vliegticket is al gekocht en betaald. Mijn retour Rome kostte mij 78,-. Een retour Eindhoven kost mij hiervandaan 39,-. Hotelkosten verwacht ik niet. Al kan het zijn dat ik de nacht ervoor toch nog in een hotel moet omdat ik al vroeg in Eindhoven moet staan, te vroeg voor de NS.

Omdat dochter al een tijdje in Italie is heeft mijn moeder haar gevraagd uit te kijken naar Maria-medaillons die vroeger op je hemd of aan een kettinkje gedragen werden. Mijn moeder heeft een Katholieke achtergrond en wilde graag deze medaillons hebben. Dat is gelukt! Ze hebben hier in huis gelegen om ze aan haar te geven. toen heb ik er geen foto van gemaakt, dus nu dan maar even een afbeelding van internet. Ik denk niet dat iedereen die Maria-medaillons kent.


 Voor morgen wil ik nog even op zoek naar bonbons in de vorm van egeltjes. Er komt dan iemand langs met egeltjes. Vertel ik later meer over, maar nu moet ik opschieten!

3 opmerkingen:

  1. Hannie,

    wat zeer lekker is zijn de limoncellos uit Italie.. vraag maar eens.. Ze worden ook bij Lidl en Aldi verkocht, maar niet de kwaliteit! Lekker als een afzakker na een lekkere maaltijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hannie,

    wat zeer lekker is zijn de limoncellos uit Italie.. vraag maar eens.. Ze worden ook bij Lidl en Aldi verkocht, maar niet de kwaliteit! Lekker als een afzakker na een lekkere maaltijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik ken de medaillons, mijn man heeft er één

    BeantwoordenVerwijderen