30 april 2014

Voorbereiding op huiskringavond



Vanavond hebben we huiskring. Die moest ik voorbereiden. Het is niet bij ons thuis maar bij iemand anders. Dat is maar goed ook. Mezelf kennende had ik me anders voorbereid in het schoonmaken en opruimen van het huis. Iets lekkers halen voor bij de koffie. De wc soppen. Extra stoelen klaarzetten. En ja, er moet vanavond ook een gespreksonderwerp op tafel liggen.

O, ook nog.

Een gespreksonderwerp waarin we iets van God kunnen ontdekken, waarin we God kunnen ontmoeten. Maar….
Hoe kan ik iets van God doorgeven als ik zelf amper contact met Hem heb gezocht de laatste tijd? Natuurlijk weet ik dat Hij er is, weet ik me in Hem gezegend, beschermd, gekoesterd, geliefd….Maar ik heb onlangs geen echt contact met Hem gehad. Hoe kan ik dan iets doorgeven aan de anderen?

Had ik eerder moeten beginnen met deze voorbereidingen? Ja natuurlijk.

 Maar ja, veel gewerkt;  voorbereiding op en het maken van paasbakjes met wijkbewoners en inwoners van het verzorgingshuis, werken tijdens de Pasen, tijdens koningsdag. De zorg voor het gezin gaat ook gewoon door. Ondertussen even het een en ander regelen en in orde maken. Dan zijn er zo ineens 2 weken voorbij en is vanavond al de huiskringavond.
………

Het is nu later op de dag. Ik ben op internet een artikel tegengekomen van Floyd Mclung. Ik denk dat ik dat ga gebruiken.
Het is dit artikel;
Ik heb het wel wat aangepast en zal er niet alles van gebruiken. En misschien wordt het nog wel heel anders dan dat ik nu verwacht of denk te gaan doen.



4 opmerkingen:

  1. Best spannend! Maar je hebt nog de hele dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik had eerst getypt dat je eigenlijk al een onderwerp hebt, toen keek ik wat het artikel inhield....dat lijkt er best wel op: " ... .ik heb onlangs geen echt contact met Hem gehad. Hoe kan ik dan iets doorgeven aan de anderen" Ik wens je een fijne gezegende avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gods Zegen en nabijheid gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen