26 juni 2014

Juni al weer bijna afgelopen.

Wat gaat het allemaal snel deze maand. Amper tijd om te schrijven wat er allemaal gebeurt in huize dubbelop.

De maand is al bijna voorbij en ik heb niets kunnen schrijven over de geslaagde in huis. Een dochter is geslaagd voor het VMBO, en gaat verder met Junior kapper, niveau 2. Gisteravond hadden we haar diplomauitreiking. Er werd gerekend op 3 familieleden per geslaagde. Wij waren "in overtreding" met 4 familieleden; Wij tweeën en moeder met vriend.  Na afloop hebben we bij het locale strandje nog even een bak koffie gedronken met zijn vijven. Er waren meer mensen "in overtreding" , Er waren hele gezinnen afgekomen op de diplomauitreiking van zoon of dochter. Dus veel ruimtegebrek.
Voor haar vervolgopleiding is ze al wel begonnen en heb ik ondertussen 3 dagdelen model gezeten.

Ik heb nog niets geschreven over schoonvader die weer onverwachts in het ziekenhuis is opgenomen en we schoonmoeder al weer bijna een week te logeren hebben.  Schoonvader's hart heeft vrijdagavond een beste opdoffer gekregen en moet eerst weer zoveel mogelijk op orde zijn. Dat geeft toch wat extra heen en weer fietsen naar het ziekenhuis. Schoonmoeder heeft thuis een electrische fiets en hier moet ze op n gewone fiets, maar t lukt. Ook heeft ze thuis geen trappen en hier moet ze er 2 op om bij haar bed te komen. Maar het gaat goed. Ook schoonvader knapt op en naar het er nu uitziet, mag hij vrijdag naar huis.

Ik heb nog niets verteld over dochter die gisteravond weer in Nederland is aangekomen, na haar half jaar Rome. Haar vriend heeft haar afgehaald van Schiphol en ze zijn nu ook nog in Amstelveen. Zondagmiddag komt ze echt even naar huis. Even. Gisteravond half elf heb ik haar al wel even kunnen spreken. Ze klonk moe, dus heb ik het maar kort gehouden. Bovendien willen ze lekker eventjes met zijn tweetjes zijn na zo'n lange tijd, denk ik zo. 

Ondertussen gaat mijn werk en het huishouden gewoon door, dus druk gehad.
Dinsdagmorgen en woensdagmorgen stond ik ingeroosterd om te werken, maar door een foutje in de communicatie kwam ik voor niks op mijn werk. Wel balen. Balen dat ik voor niks kwam en balen dat dit me toch weer 6 uur minder oplevert. 2 x 3 uurtjes die ik toch liever op de ochtenden werk. Nu vervallen ze zomaar. Aan de andere kant biedt het ook wel weer even rust, nu schoonmoeder hier ook is.

Vanmiddag werk ik wel vanaf 2 uur. Schoonmoeder moet dan in haar eentje naar het ziekenhuis op de fiets. Wil ze ook zo. Vanavond eten we kant en klare pizza's die ik zo nog even moet halen. Ze zegt die al heel lang of nog nooit gegeten te hebben. Ben benieuwd of het haar zal smaken.
Op het werk zijn we bezig met borduren van placemats. Leuk om te zien dat dit iedereen zo goed afgaat. Ik zal er binnenkort wel wat foto's van laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten