18 juni 2014

Lettergrootte

Meestal plaats ik t gelijk als ik iets geschreven heb. Soms schrijf ik een stuk en wil ik dat nog even bewaren.
Tot voor kort sloeg ik een stukje op in word als ik het stukje nog even wilde bewaren om later te plaatsen. Dan was ik er zeker van dat ik het stukje ergens had opgeslagen. Als dan het ene systeem faalde, had ik het nog ergens anders. Ik ben wel eens een stuk tekst kwijtgeraakt. Ik geef de ene keer het systeem de schuld, en soms ben ik het ook zelf.
Dat stukje tekst copieerde ik dan vanuit word hierheen om te gaan plaatsen. Dat gaf dan wel als resultaat dat de lettergrootte nogal kon verschillen.
Mijn zus gaf aan dat zij op haar tablet niet alles kon lezen omdat soms de lettertjes te klein werden. Op haar laptop of pc kon ze dit wel aanpassen. 
Nu sla ik de stukjes die ik geschreven heb en nog even wil bewaren toch maar gewoon op onder concepten. Dan blijven de letters tenminste hetzelfde.

Ik vind het ook wel leuk om een beetje te stoeien met de vormgeving, de layout van deze site en de letters. Maar ik kan niet altijd zien hoe mijn site overkomt bij andere pc's. Dat ligt ook voor een deel aan de instellingen op de pc's van anderen. En ja, daar heb ik geen invloed op. (Beter van niet.)
Ik hou me dus aanbevolen voor tips en suggesties voor mijn site.

Computertip;
Weet je trouwens dat als je eens op een site of stuk tekst komt met erg kleine of juist veel te grote letters, je dit makkelijk kunt aanpassen, zonder gelijk in je instellingen te moeten rommelen?
Ga op je tekst staan en klik er een keer op met links. Gewoon om er zeker van te zijn dat je daar bent waar je wilt zijn. Dan druk je de Ctrl toets in en die hou je vast. Daarna scroll je met je wieltje in je muis een tikkie naar boven of beneden. Even de pc de tijd geven om je scherm aan te passen en je zult zien dat alles groter of kleiner geworden is. Misschien draaide je de verkeerde kant op, maar dan herhaal je t nog eens en draai je de andere kant op. Het kan ook met alleen je toetsenbord. Druk dan de ctrl toets in, hou deze vast en klik op de + of de -.

Succes.
 Kleinst, Kleiner, Klein, Groot, Groter, Grootst,

2 opmerkingen: