donderdag 12 juni 2014

Ooo, die kassabon.

Vandaag was ik in de supermarkt. Afgekomen op de aanbieding van ijsbergsla en 2 bakken merkijs. Samen zou dat €2,90 zijn. Bij de kassa moest ik 5,95 betalen. Ik tegen de kassiere; t ijs was toch een aanbieding? Zij; Ja hoor, er is een bedrag van af gegaan, dit is het bedrag dat u nu moet betalen. Dan zal ik wel de verkeerde bak hebben gepakt, hoef ik geen ijs en nam alleen de sla mee.

Bij de uitgang (is ook ingang) lag de folder met de aanbieding. Dus ik met de folder terug. Ik had wel de goede bakken gepakt. Toen scande zij dezelfde bakken ijs weer opnieuw en hoefde ik maar 2,50 te betalen voor beide bakken ijs.

Nu had ik zo weinig boodschappen dat het gelijk gemerkt wordt dat het niet goed ging, maar hoe vaak zou het zo misgegaan zijn? Ik kijk niet altijd even goed naar de kassabon, of reken ik de bon na. Te vaak zie ik thuis pas dat het niet helemaal goed is gegaan en is de stad dan net weer te ver fietsen om hiervoor terug te gaan.

Een goede gewoonte om aan te leren; de kassabon nakijken nog voor je de winkel uitloopt. Heb jij die gewoonte ook al?

10 opmerkingen:

  1. Meestal doe ik dat wel, maar vorige week had ik ook weer een geval van pech. Ik had een meloen en die was 99 ct. Thuisgekomen zag ik op de bon dat er ipv een meloen bospeen van 1.59 was gescand. Het liep al tegen 9 uur dus ik had geen tijd meer om terug te gaan, bovendien heb ik geen bewijs dat ik die bospeen niet had gekocht. Balen, ik ga weer beter opletten......... is nl. altijd in het nadeel van de klant, heb nog nooit gehad dat het andersom was. Dan zou ik het trouwens ook zeggen......... Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik controleer de kassabon altijd. Jaren terug heb ik eens een periode van 6 maanden bijgehouden hoeveel keer de prijs niet goed was (soms teveel en soms te weinig) Ik winkelde toen bij 2 supermarkten (Al di en JdeBoer) Bij de eerste was er in die periode 1 keer iets fout gegaan, bij de tweede 9 keer. Dus gewoon de tijd nemen om de bon in de winkel te controleren is altijd de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik controleer ook altijd. Het gaat gewoon te vaak fout. Het wordt bij A.H. wel steeds onduidelijker waar de korting eraf gaat. Soms laat ik de baliemedewerksters uitleggen waar nu de drie=twee korting staat, de bonuskorting en de afprijzingen. Kost hen extra tijd ja...maar ja,dan moeten ze het op de bon maar duidelijker maken.
    Als er in mijn voordeel een fout is, dat gebeurt ook wel eens, dan zeg ik het ook. (mijn vriendin vond dat gek toen ze dat eens meemaakte) Meestal is de reactie dat ik al betaald heb en dat het okee is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja ik doe het ook altijd en dan vragen ze wil je de bon mee als je ja zegt kijken ze je aan van ........ het moet toch een goede gewoonte zijn dat je de bon automatisch mee krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik kijk altijd de kassabon goed na en zeker die van de AH, die maken achter op de kassabon heel trots bekend dat de papier besparing enorm is maar dat er bijna wekelijks fouten in zitten ter nadeel klant natuurlijk staat dat er niet bij, AH moet ook op de kleintjes letten en klant kan dan toch niets meer contoleren want die heeft geen bon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja ik had het net nog, i.p.v. 2 keer een huzarensalade had de kassière 152 x huzarensalade aangeslagen.
    Ik had gelijk door dat dit niet klopte en ze kon het nog corrigeren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 152 keer, hilarisch!
      Het komt ook wel eens voor dat de streepjescode wat gevouwen zit,bij bijv fruit en dat er dan een verkeerd artikel gelezen wordt

      Verwijderen
  7. 9 van de 10 keer controleer ik het altijd wel, en dat heeft me al menigmaal geld bespaard omdat men een aanbieding vergeten was of verkeerd had aangeslagen dit doe ik in de winkel, omdat je dan toch makkelijker iets zegt dan wanneer je al thuis bent geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kijk altijd de bon na en merk alle foutjes op, omdat ik zo bewust boodschappen doe. Het heft me al heel wat geld "opgeleverd"

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kijk ook altijd de bon na, (gelukkig woon ik dichtbij) maar laatst zag ik het meteen, 22 komkommers ipv 2.
    Ik bemerk dat veel mensen geen kassabon willen hebben, ik snap dat niet. Ik ga naar een heel fijne Plussupermarkt, men stelt het daar ook op prijs als je meldt dat er bijv een aanbieding niet goed in de kassa staat.

    BeantwoordenVerwijderen