26 juli 2014

Wildtuinieren in de boomspiegel

Een boomspiegel is een stukje grond om een boom heen. Dat zie je vaak als een boom midden tussen bestrating staat. Bij ons voor staat er ook een boom in de straat, met boomspiegel. Bij veel boomspiegels in deze wijk staan er een soort geraniums om de boom heen. Een mooi gezicht en een goed middel tegen onkruid. In onze straat is dat nou net niet zo en groeit er veel onkruid om de boom heen.

Al sinds jaar en dag doe ik pogingen om wat overtollige plantjes uit mijn tuin daar te laten groeien. Het lukt nog steeds niet echt goed. Begin dit jaar heb ik er wat planten in gezet die het in ieder geval overléven.
In de tuinen groeit het als onkruid en overwoekert het de andere, planten en heesters. Ik ben het dus al flink aan het uitdunnen en parkeer overtollige plantjes als ze nog klein zijn bij de boom. Onder de boom doet dit t nog niet goed. Ik blijf hopen dat het nog wat aantrekt. Het lijkt in ieder geval in leven te blijven. Ik hoop dat onder de grond het sterkere wortels aan het maken is.
Ik koester het, geef het af en toe water, en de buurman?

Die gooide er zo zijn pallet met bestrating op.  Nou ja, zal zijn leverancier wel gedaan hebben. Maar de kleine plantjes zijn wel weer beschadigd. Stug volhouden met herplanten. t Moet een keertje lukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten