14 augustus 2014

Borsjtsj van eigen bieten! Zes Russische boycotrecepten - Nederland - TROUW

Borsjtsj van eigen bieten! Zes Russische boycotrecepten - Nederland - TROUW



Een leuk artikel met lekkere recepten. Met dochter had ik het gisteren over de Russische keuken. Een van de bekendste gerechten uit die keuken is wel Borsjt. Hier nu het recept. Perfecte timing zou ik zo zeggen.



Ik heb nog nooit ingemaakt en zie er een recept bij staan om tomaten in te maken. Moeten die tomaten niet gekookt worden?  Wie heeft er ervaring met inmaken? Ik zie wel vaker inmaakrecepten, maar snap t dan niet helemaal. Kun je inderdaad tomaten rauw in een weckpot doen, kokend water erover en dan wegzetten? Werkt dat ook zo met andere groenten? Hoe lang is dit dan houdbaar? Ik zie wel eens plaatjes met allemaal gevulde weckpotten op een rijtje. Dat staat zo leuk! Dat wil ik ook. Niet alleen om dat leuke plaatje in mijn trapkast, maar het lijkt mij ook fijn om een voorraadje te hebben.

Ik wil niet eerst een grote weckketel wil aanschaffen om daarmee te gaan wecken. Ik heb wel eens iets gehoord over wecken in de oven, of zelfs de vaatwasser. Lijkt me praktischer. Ik heb helaas geen moestuin of volkstuin, dus het blijft allemaal heel erg op kleine schaal.

Heb je ervaring en tips voor het inmaken? Hoe doe jij het? Ik hoor t graag!

2 opmerkingen: