15 september 2014

Over bruiloften en badkamers.

t is géén combinatie; bruiloften en badkamer. Bij ons zit het wel allemaal in één week. Vrijdag hadden we de hele dag feest omdat een zoon trouwde. Hij heeft de laatste jaren bij ons gewoond dus vond het wel leuk om vanuit ons huis te trouwen. Het allerlaatste jaar woonde hij al samen met vriendin, maar nu voor 1 nachtje weer bij ons. Dus hebben we vóór de boel een beetje schoongemaakt en versierd. Langs het pad in de voortuin hadden we witte linten aan de planten gemaakt. Was een heel feestelijk gezicht.

Hier had ik een foto willen plaatsen van onze versierde  voortuin, blijk ik die helemaal niet gemaakt te hebben....

Schoondochter wilde heel graag een traditionele bruiloft. En zo gebeurde het ook. Het was een prachtige dag. Het weer werkte hier zeker ook aan mee. Allemaal werkten we er aan mee. In een samengesteld gezin liggen hoogtijdagen toch wat gevoeliger. En als je allebei als ouder op de bruiloft bent helemaal. De hele dag was tot in detail goed georganiseerd; de trouwauto (een mooie gepoetste vrachtwagen van het bedrijf waar hij straks gaat rijden), de trouwlocatie in de kerk, die locatie waar het gevierd werd.
Echt mooi. Ze en we kunnen echt terugkijken op een geslaagde dag!

De volgende dag hadden we weer een bruiloft. De inzegening in onze kerk en de aansluitende receptie in de kerk. Manlief was daar als zaaldienst (of koster, net hoe je t noemt) en ik hielp zowel mijn man als de mensen in de keuken voor de koffie met gebak. Dit gezin is nu ook een samengesteld gezin. Ook eentje met 6 pubers. 3 meiden van haar en 3 kinderen van hem.
Zullen zij ook stormen krijgen zoals wij die gehad hebben en soms nog hebben?

's Avonds waren we bekaf. Zondag kon ook nog niet echt een rustdag worden, want de laaste was moest echt weg; maandagmorgen komt de bouwer op de stoep en hebben we zeker 2 weken geen wasmachine. Ook geen douche trouwens. Géén wasmachine en géén douche voor wel 2 weken??!! Dat leverde een hoop gefronsde wenkbrauwen op. Zowel hier in huis als daarbuiten. Ik vind het zelf geen punt. Op een camping heb je ook niet altijd een wasmachine toch? Wie hier komende 2 weken schone onderbroeken wil kan ze zelf even door een sopje slaan. Ik ga dat niet doen heb ik besloten. De jongste is 17, dus iedereen kan dat best even zelf doen.
En geen douche. Dat wordt 2 weken poedelen in de keuken met een washandje, of zelf zien dat je ergens anders kunt douchen. Ik dacht zelf eerst nog dat t ook bij ons in de slaapkamer zou kunnen, maar die kraan blijkt via de badkamer te lopen, dus ook daar geen water in de wastafel.

Het is hier nu al de hele dag een herrie van jewelste. Over 10 minuten moet ik naar mijn werk. Daar zal het een stuk stiller zijn..
Zoon en schoondochter kwamen ook nog even langs en daar bleef het bij.

1 opmerking: