01 oktober 2014

WNF Voetafdruktest

WNF Voetafdruktest

als je op bovenstaande link klikt, kom je op de site van het Wereld Natuur Fonds. Hier kun je testen hoe groot jouw verbruik in de wereld is.



Vanmorgen heb ik ook eens  de voetafdruktest gedaan. Eens kijken hoe bewust ik / we in het algemeen leven. De uitslag is een beetje onzeker omdat we hier nu met z'n vijven wonen, maar ik niet goed weet of ik de vragen moest antwoorden namens het héle gezin of puur vanuit mijzelf. Zelf ga ik op de fiets naar mijn werk. Maar dat is leuk invullen, want ik woon nog geen 5 minuten fietsen van mijn werk. Een huisgenoot werkt op 20 km afstand van hier en gaat er met de auto (een kleintje) heen. Kan ook niet anders, moet smorgens rond of vóór 5 uur beginnen en werkt dan gemiddeld 12 - 14 uur per dag. Een ander werkt ook op 20 km afstand. Zij rijden met 3 personen per toerbeurt. Is niet in te voeren op hun vragen.

Dan vragen over de trein. Ik ga zelden met de trein. Thuiswonende dochter wel. Gemiddeld 1x per week een kort stukje retour. Hoe vul ik dat in bij de vragenlijst?

Ik vind het leuk om de reclamefolders wel letterlijk in de bus te krijgen en met een kop koffie erbij uit te pluizen. Daarentegen worden foutprintjes in vieren gescheurd als memoblaadje, maar dat kan ik niet invullen.

Kortom, deze test is geen echte graadmeter, maar kan je wel weer even aan het denken zetten, je weer even bewust maken van je verbruik.

Maak de test ook eens en laat maar eens weten wat het met jou doet.

Succes!

4 opmerkingen:

  1. Iets meer dan 4 Ha heb ik nodig, maar da's nog altijd minder dan het gemiddelde van 6 komma nog wat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij was de uitslag bijna 5, dus om nou te zeggen, héél bewust leven.... Maar zoals PJDD al zegt, altijd beter dan het gemiddelde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 2.36 ik probeer zo bewust mogelijk te leven, maar kan altijd beter natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kom op iets meer dan 4. Dat was vroeger lager. Met mijn glutenvrije dieet kan ik niet meer veganistisch eten omdat teveel voedingsmiddelen besmet zijn en ik dan niet meer aan mijn voedingstoffen toekom. En dat lukt ook niet met supplementen erbij want meestal zijn die ook teveel besmet. Ik vind het nog steeds moeilijk dat ik vanwege mijn gezondheid niet naar mijn idealen kan leven.

    BeantwoordenVerwijderen