06 november 2014

Merel in de voortuin, Gaai in het bosje.

Kom ik met een volle tas terug van boodschappen doen, zie ik een merel in onze voortuin. In de heg. Heerlijk smullend van onze bessen. De bessenstuik die ik weg wilde doen en vervangen voor een rozenstruik.
Ik had de camera in mijn schoudertas dus heb ik de boodschappen en de tas gelijk op de stoep neergezet om foto's te maken. Die boodschappen lopen niet weg.

Dit zijn de foto's die het mooiste geworden zijn;







En als ik dan toch bezig ben met het plaatsen van foto's van vogels, dan heb ik er nog 2. Van Vlaamse gaaien. Deze vind ik vooral mooi geworden omdat de vogel er scherp op staat en de fietsers in volle snelheid voorbij komen.






3 opmerkingen:

  1. Een echte vogel-spotter hebben we hier... leuk zeg! Enneh, mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg! Altijd leuk om vogels te spotten. Ik heb laatst tot mijn grote vreugde zo'n felgroene specht gezien! Ik fietste bijna tegen een boom van opwinding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De bessenstruik (= Vuurdoorn) is bij mij al helemaal kaal gevreten door de vogels. Ik snoei hem straks een beetje bij, maar verder kan hij blijven staan en mag hij door de schutting naar de buren groeien. Zij vindt hem nl. ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen