03 november 2014

Oktober / november. Drukte

Zelfs november is al weer aan zijn 3e dag bezig. Wat vliegt de tijd. Nou ja, dat zullen we allemaal wel beamen. Het gaat zo snel.

In oktober ben ik 2 weken vrij geweest van mijn werk. De laatste 2 weken van oktober heb ik  juist weer heel veel gewerkt. Zo tussen de 20 - 22 uur per week. Dat lijkt misschien niet zo veel als je het om zou rekenen naar werkdagen van 8 uur per dag. Maar zo werkt het niet in mijn werk. Die 21 uur moet je lezen in 7 diensten van 3 uurtjes. Soms zelfs een dienst s'morgens en een dienst s'avonds. Dan krijg je dus 6 uur uitbetaald, maar eigenlijk ben je er dan veel meer mee bezig. Ook moet ik dan m'n huishouden, de zorg voor m'n gezin, hieromheen rondbreien. Vanmorgen had ik een overleg van 1,5 uur en vanavond mag ik precies rond etenstijd weer 3 uur werken.

Morgen werk ik weer 2 diensten van 3 uur en heb ik s'avonds om 8 uur overleg van de taak en huisgroepleiders in de kerk.
Woensdag kan ik mijn verdiende geld gaan uitgeven en ga ik met een kennis naar de KreaDoe beurs in Utrecht. Woensdagavond hebben we weer huiskring.
De Krea-Doe beurs, daar heb ik zin in! Ik ben daar nog nooit geweest. En dat terwijl ik de creamiep in ons team ben. In ons team hebben we ook mensen die goed zijn in bloemschikken en vaste mensen voor het zingen.

Nog een paar volle dagen voor de boeg dus, met dingen die moeten, en dingen die leuk zijn om te doen. Maar alles kost zijn tijd en energie.

Daarna "lijkt" het wat rustiger te worden voor november. Op 13 november ga ik een dag naar Groningen, heeft dochter een diplomauitreiking. Mag ze haar Master certificaat ophalen. Op 14 november is manlief jarig. Een heel weekend feest.
Dit jaar doen we niet aan lootje trekken voor sinterklaas. Toch niet. Er zijn er 2 die het helemaal niet willen, en weer anderen die niet in hetzelfde weekend kunnen. Laat het maar waaien voor een jaar. Volgend jaar zien we wel weer. Er zijn wel meer dingen die ik op dit moment maar even niet oppak of laat liggen.
Al die drukte hebben me wat tammetjes gemaakt. Komt het inderdaad van de drukte of komt het doordat de herfst en winter er weer aankomen? Het seizoensdipje? Ik heb weinig energie en zin in nieuwe dingen op dit moment.
Zodra het kan maar een beetje rustiger aan gaan doen denk ik.

3 opmerkingen:

  1. Zoals jij je werk beschrijft, is het ook niet zo gek dat het slecht gaat in de zorg. Wat een verschrikkelijk inefficiënt gedoe, waarbij het personeel uit het oog verloren wordt!

    Ik zag dit vroeger bij mijn ouders in de aanleunwoningen ook. In huisje 1 kwam een RK-zuster kousen aantrekken, in huisje 2 kwam voor hetzelfde werk een zuster van een protestantse thuiszorgclub, in huisje 3 verscheen er iemand van een neutrale organisatie enzovoorts. De dames (want het zijn altijd dames.... ) renden van hot naar her, klokjes in de hand, bar en boos! We hebben met elkaar de zorg kapot gemaakt, zo lijkt het wel. En de directies van al die instanties blijven natuurlijk lekker zitten, aan de poten van die stoelen mag niet gezaagd worden.

    Sterkte in ieder geval met zo'n hectische week en veel plezier op de creabeurs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou best intensief zo, je werk!
    Heerlijk, naar de Krea Doe. Ik ga niet elk jaar, maar ben er al verschillende keren geweest. Ik ga nu vrijdag. Lekker alleen en dan 's avonds door naar vriendinnenweekend. En dan heb je woensdag nog huiskring?! Ik ben na zo'n dag helemaal total loss. ;-) Maar er komt voor mij ook 2x 2 uur reistijd bij.
    Ik hoop dat de Master-uitreiking van je dochter leuk is. Bij mijn schoondochter was het héél leuk, bij mijn zoon stelde het niets voor. Zo verschillend, per studie.
    Succes met alle drukte!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het klinkt inderdaad best druk allemaal. Goed dat je sommige dingen dan gewoon maar even 'los' laat!

    BeantwoordenVerwijderen