19 december 2014

Het is winter.... Toch?

Volgens de kalender is het winter.
Het is zo zacht buiten dat het niet als winter aanvoelt. Ik vind het niet erg. Gelukkig niet zo koud. De natuur twijfelt ook of het winter is. Er loopt al van alles uit buiten.
kijk maar;
  De katjes lopen al uit.

 De Forsythia begint al te bloeien.

 Takken krijgen dikke knoppen die al op uitlopen staan.
De Hortensia heeft al knoppen.
Sommige bloemen zijn gewoon niet eens gestopt met bloeien.

Heb jij al tekenen van het voorjaar gezien? Meestal kijk ik na de jaarwisseling de sneeuwklokjes de grond uit. Nu lijkt het anders te gaan. Ik hoop maar dat het niet meer zo hard gaat vriezen, vriest alles kapot.
Dat het niet meer zo koud word zou ik zelf ook wel fijn vinden; Ik heb een hekel aan kou.  (En het scheelt in de stookkosten.)


1 opmerking:

  1. Nog niet echt lente gezien, wel is het gras erg groen voor de tijd van het jaar en bloeien de stamrozen nog volop.

    BeantwoordenVerwijderen