01 mei 2015

Digitale post, toch weer naar papier.

Kijk. Ik wil best een beetje meedenken en meedoen als het op kostenbesparing aankomt. Ook als die besparingen dan voor de ander zijn. Zo had ik aangevinkt dat mijn post wel digitaal mocht van mijn zorgverzekering. Maar,,,,,,,ja, daar is de maar.....

Om mijn afrekeningen in te zien, of de uitslag van mijn declaraties moet ik;
- mijn laptop erbij pakken en opstarten.
- inloggen via mijn digid. Weet ik niet zo uit mijn hoofd, dus moet ik die eerst op zolder opzoeken.
- mijn mobieltje erbij pakken om de sms te lezen die ik krijg.
- de sms-code invoeren. Een combinatie van een heleboel verschillende letters en cijfers. En als ik mijn bril even niet op had, moet ik m er nu echt bij pakken. Kan ik zonder bril niet lezen.
-als ik dat allemaal goed gedaan heb heb ik inzicht in mijn kostenplaatje. Het tabelletje wil ik toch maar even afdrukken. De printer staat op zolder.

Ik heb op de site van de zorgverzekeraar toch maar weer aangevinkt dat ik mijn gegevens toch weer gewoon op de deurmat wil ontvangen. Kost de zorgverzekeraar toch weer 3 vellen papier, een enveloppe en porto.
Ik vind het toch wel veel te bewerkelijk om zo aan mijn informatie te komen.

Heb jij ook zulke ervaringen met digitale post? Of vind jij het juist een uitkomst? Hoe heb jij dit geregeld?

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook een ramp. Vooral omdat ik nu de afwikkeling van mijn vorig jaar november overleden man moet behandelen. Er komen nl. na bijna een jaar nog ziektekostennota's voor hem binnen. Dus heb ik een voorziening aangevraagd om op zijn ziektekostenverzekering in te mogen loggen met zijn DigiD waarna er een inlogcode naar mijn mobiel verstuurd wordt. Maar ik moet per april nu ook met DigiD en code op mijn eigen gegevens inloggen. En je raadt het al, per mobiel nummer mogen slechts inlogcodes voor 1 DigiD verstuurd worden, niet voor 2 DigiD's tegelijk of parallel. Er wordt dan aangeraden om daarvoor de mobiel van iemand anders te gebruiken maar volgens mij is bescherming van persoonsgegevens op die manier echt een farce. Ik ga dus ook weer terug naar papier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geef jullie groot gelijk. Het is iedere keer een heel gedoe, het is misschien goedkoper voor de maatschappij, maar zeker niet handiger voor de klant.
    Merel

    BeantwoordenVerwijderen