08 mei 2015

Inkomsten via internet.

Er zijn heel veel manieren om extra inkomsten te verwerven. Om naast je gewone baan nog iets bij te verdienen. Of als je juist geen baan hebt. Inkomsten verkrijgen kan ook via internet. Internet hoeft dus niet altijd een hoop geld te kosten, het kan het ook opleveren. Nou ja, een hoop? Ik heb ook inkomsten via internet. Bij mij gaat het om een fooitje. Het is zeker geen compensatie voor een baan.Maar toch, elke euro is er 1.
Enkele daarvan wil ik uitleggen.

Via wisselende reclameblokken.
Je leest nu dit stukje via mijn blogsite of de mail die je toegestuurd krijgt.
Op deze blog staan steeds wisselende reclameblokken. Ik heb geen directe invloed op waar die reclames van zijn. Wel heb ik aan kunnen geven dat ik geen sex- of gokreclames wil. En zo nog een paar dingen. Stel dat ik nu schrijf dat ik een nieuwe wasdroger heb moeten kopen, dan kun je dat soms terugzien in de reclameblokken. De makers hopen dan dat je op die reclameblokken klikt om bij hen te komen kijken. Het is dan zo dat als jij ook echt op die reclameblokken klikt om er te gaan kijken, ik er een kleine bonus voor ontvang. (dus klikken maar. ;-)

Een andere manier die ook voor mensen zonder eigen site of blog interessant is; Euroclix.
Je krijgt dan reclamemailtjes. Die klik je aan en daar ontvang je punten voor. Die noemen ze clix.  Bij een bepaald aantal punten kun je dit in euro's over laten maken op je bankrekening. Werkt echt en is betrouwbaar. Ik doe dit al jaren. Tikt leuk aan! Kijk er maar eens via het logootje van Euroclix hier rechts bovenaan. Nee, ik ontvang niet gelijk extra clix als jij er rondkijkt. Dat is pas als jij je aanmeld via dit logo.

Via banner van Bol.com.
Sinds kort heb ik een banner op mijn site staan van Bol.com. Als iemand via deze banner bij bol terechtkomt en men bestelt er iets, dan ontvang ik hiervoor een commissie. Maar ik heb het er nog maar zo kort op staan dat ik hier nog niet aan verdiend heb. Dus mocht je eens iets willen bestellen via bol....

Via online onderzoek.
Regelmatig krijg ik een mail van het TNS-Nipo onderzoeksbureau. Dit is groot en algemeen bekend. Wordt ook vaak in het journaal genoemd. Ik beslis zelf per onderzoek of ik eraan mee wil werken. Die onderzoeken zelf zijn anoniem. Afhankelijk van de grootte van het onderzoek krijg ik punten. Bij 60 punten ontvang ik een Blokker cadeaubon van een tientje. Leuk om zo bij Blokker te gaan winkelen!

Ik wilde je gewoon eens vertellen hoe ik dit allemaal geregeld heb. Het is niet zo dat ik nu zelf ineens heel veel reclame ga zitten maken voor het een of ander. Ik denk dat niemand daar op zit te wachten. Ik zelf ook niet. als ik de indruk heb dat iemand mij iets aan wil smeren om er zelf aan te verdienen, of dat haar site vol staat van de reclame, dan ben ik ook zo weg.
En mijn lezerskring is nog niet zo groot, dus wil ik al helemaal niemand wegjagen met reclames.

Heb jij al eens inkomen gehad door t gebruik van internet? Hoe dan? Hoe is t jou bevallen? Of heb je dan toch liever een folderwijk? Is het internet-inkomen zodanig dat het bijna net zoveel oplevert als een kleine baan? Of blijft het bij een fooitje? Een kersje op de taart.
Heb jij nog andere manieren om inkomsten te verwerven via internet?

9 opmerkingen:

  1. Hi, hi, ik had plannen, maar ik krijg Adsense niet geïnstalleerd. Ik heb hulp nodig. Misschien komt het omdat ik Firefox als browser heb.
    Jouw reclame sluit aan bij mijn zoekhistorie. Ik denk dat die reclame voor iedereen anders is en dat die reclame precies toont wat ik overwoog via internet te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,
      zelf werk ik ook met Firefox, dus dat kan de belemmering niet zijn. Maar soms is het systeem of de cookies nog ingesteld op t oude IE. Dan werken sommige dingen niet goed. Hiervandaan kan ik niet zien wat eraan scheelt. Succes!

      Verwijderen
  2. ik lees je bloq regelmatig ,maar reclames aanklikken nee dat ga ik zeker niet doen. reclame op tv klik ik ook weg en het liefst kijk ik belgische en engelese zenders, waar geen reclame te zien is. sterker nog de reclames op je bloq zie ik eigenlijk pas nu je aangeeft dat je ze er op hebt staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij kijken ook regelmatig Belgische zenders omdat de films op de Nederlands commerciële zenders te veel onderbroken worden door de reclames. Knap irritant! Dat jij nu pas de reclames op mn blog ziet, geeft aan dat ze gelukkig niet irritant aanwezig zijn. Als dat wel zo wordt moet je t aangeven hoor. Stop ik ermee.

      Verwijderen
  3. Als ik iets ga kopen via bol zal ik het via jouw advertentie doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou fijn zijn. Als ik je n wederdienst kan doen hoor ik t wel. :-)

      Verwijderen
  4. Ik zie ze nu ook pas, nu jij erover schrijft. Wij klikken reclames op TV ook weg en zetten het geluid uit, dus aan mij heb je niet veel.
    Ooit heb ik euriclix gedaan en dat vond ik toch niet leuk, alsmaar mails lezen en waren er ook geen vragenlijsten? Ik weet het niet meer.
    Wel doe ik mee met Stempint.nu. Vaak goede enquetes, werkt met punten en ook wel bij de NS maar voor die laatste krijg je niets.
    Nee, ik kan beter op Marktplaats verkopen, niet alleen voor mij maar ook voor mijn vrijwilligerswerk en voor de kerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik verdien met Moneymiljonair, Google Adsense, bol.com en advertorials e.d.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amazing blog and very interesting stuff you got here! I definitely learned a lot from reading through some of your earlier posts as well and decided to drop a comment on this one!

    BeantwoordenVerwijderen