19 mei 2015

Je spullen merken.

Vorige week zag ik weer een berichtje voorbijkomen op facebook;
Er staat een fotootje van een gezinnetje of een stelletje bij. Er wordt je gevraagd wie dit zijn, omdat hun camera of mobieltje gevonden is. Vervolgens wordt je gevraagd of je het bericht zoveel mogelijk wilt delen zodat zoveel mogelijk mensen dit bericht zien. Laten we even uitgaan van goede bedoelingen. Als een berichtje 100 x gedeeld is, dan weet je toch nooit meer wie de eerste was die dit berichtje plaatste? Of toch wel?
De eerlijke vinder wil de camera op deze manier graag teruggeven aan de eigenaar. Dat kan toch makkelijker?

Merk je spullen dus met minstens je postcode en huisnummer. Dit kan heel klein. Het is dan heel makkelijk om via internet op te zoeken waar iemand woont, hoe die heet en hoe die te bereiken is. Je kunt dan even verifiëren of het gevondene echt van hem of haar is. Ook kun je kijken naar kleine stickertjes met je naam en adres. Zo heb ik een stickertje achterin mijn mobieltje. Aan de binnenkant van het klepje.
Het heeft écht nut om dat te doen! Ik heb daar meerdere ervaringen mee!
Een agenda die me nagestuurd is, een mobieltje van dochter die de vinder vanuit Texel helemaal naar ons in t midden des lands is komen brengen, een tas. Denk dus niet te snel dat verloren ook echt kwijt is.

De vinder wil vaak graag iets terugbezorgen, maar het is meestal ondoenlijk om de eigenaar te achterhalen.
Dus plak je spullen zichtbaar of onzichtbaar vol met je adresgegevens.

Heb jij al je spullen gemerkt? Heb jij wel eens iets gevonden waarvan je niet weet wie de eigenaar was?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten