22 juli 2015

Het bramenverhaal

Twee dagen na mijn mail over de bramen kreeg ik antwoord van de gemeente. Eigenlijk niet ik, maar mijn man. Ik had een mail gestuurd en ondertekend met mijn voor- en achternaam. Mijn voornaam is Hannie. Sturen ze een brief naar de heer ...... Zijn initialen en achternaam. Zijn voorletters heb ik niet genoemd, maar ik gebruik wel dezelfde achternaam.
De brief is waarschijnlijk zo automatisch aangemaakt dat ze niet kijken naar de letters, naam of geslacht van de inzender?

Mijn man dus kreeg een hele formele brief;
Geachte heer,
Wij hebben uw bericht met het onderwerp Melding openbare ruimte aangaande rooien bramenstruiken nabij spoor op 20 juli ontvangen onder nummer..... Wij handelen berichten binnen 8 weken af, tenzij....en zo gaat het nog even door.
Ik ben heel benieuwd naar wat straks de reactie zal zijn. Dit is alleen maar een ontvangstbevestiging.

Zal ik nog eens een sterk staaltje vertellen?
Enkele uren na het posten van mijn mailtje, waarin ik ook het dure moestuinproject aanhaalde, hoorde ik dat er binnen 50 meter van die bramenstuiken óók een moestuinproject komt. Van bewoners uit mijn eigen straat. En nu een stuk dichterbij dus als het tuintje waar ik al eerder over geschreven heb. (In DIT stukje.)
Hun aanpak is wel anders dan die van het andere tuintje verderop. Of zij waren gewoon al veel eerder begonnen, kan ook. Daar groeien de eerste groenten en fruitbomen al volop. Deze groep, die ik nu ook de onze mag noemen, willen eerst veel aandacht besteden aan het mulchen van de grond. Pas in het najaar de fruitbomen planten en volgend seizoen de groenten.
Komende zaterdag worden de hekken geplaatst van het tuintje van onze straat. Natuurlijk ga ik kijken! Misschien kan ik ook wat helpen?

Ik moet wel eerst voor 50,- bloemen halen op de markt, voor mijn werk op maandag. Bloemschikken met 2 groepen ouderen. Hoe ga ik die op plaats van bestemming krijgen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten