27 augustus 2015

Andre Rieu op tv


Gisteravond hebben we er samen naar zitten kijken; Andre Rieu op tv. De eerste keren dat ik hem op tv zag klikte ik 'm weg. Zo'n maf gezicht, al die grieten in zo'n poppenkastjurk. En zijn maniertjes. Blèh!
Maar....
Gaande de jaren ben ik 'm meer gaan waarderen. Zou ik ouder worden?
 ;-)
Ik zie wat zijn muziek met mensen doet. Met de mensen op tv en naast mij op de bank. Het ráákt mensen. Mij raakte het niet omdat ik dat niet toeliet. Die poppenkast.
Maar....
Ik gebruik het zelf nu ook op mijn werk. Tijdens een saaie middag brengt het gelijk sfeer en leven in "de tent"
Af en toe gebruik ik het ook bij de bewegingsactiviteiten. Eerst laat ik mensen een jurk (ja zo'n poppenskastjurk) in gedachten aantrekken. We kletsen er dan even over hoe die er uit ziet. Welke kleur? Met pofmouwtjes of strapless? En dan in gedachten een knappe man erbij denken en walsen maar. Denk nou niet dat we lopend door de zaal heen walsen...We zitten op de stoel en beelden ons in dat we door de zaal heen walsen en tijdens de muziek maken we daar zelfverzonnen bewegingen bij. Zitdansen dus. En wat genieten we dan. Niet ze, maar we, want ik geniet even hard mee!


Gisteravond zag ik tijdens het tv optreden een advertentie in de tv gids. Kunnen we 2 vrijkaartjes winnen voor zijn optreden in Gelredome op 14 november. 14 november! Dat is precies de verjaardag van manlief. Dat zou een mooi verjaardagscadeau zijn!
Wie weet.
Gaan we samen genieten. Want ook voor mij is het geen poppenkast meer. Of heb ik geleerd door die poppenkast heen te kijken en in te gaan op de muziek.

1 opmerking:

  1. Bijzonder en wat een leuk idee...zitdansen :) ik hoop dat je de kaartjes wint !

    BeantwoordenVerwijderen