03 september 2015

Kippen uitgezwaaid.

Vorig weekend hebben we de kippen uitgezwaaid. Ze zijn terecht gekomen bij een gezin met 2 jonge kinderen. Pa zal er nog een hele kluif aan hebben om de jongste ervan te weerhouden om niet steeds het deurtje van het nachthok open te doen. Het jochie is een paar keer mee geweest naar ons huis en mocht de eieren rapen uit het nachthok. Dat wil hij natuurlijk steeds opnieuw blijven doen.
De kippen hebben intussen een naam gekregen hoorde ik; juffrouw tok en Femke. Wie welke naam gegeven heeft weet ik niet, maar de namen zijn wel heel verschillend.



Door de verhuizing zijn ze niet van de leg geraakt; Er wordt gewoon gelegd, dus zij kunnen al genieten van hun eerste eitjes.

En ik? T Is goed zo. Ze zijn terechtgekomen op een plek waar ze welkom zijn. En toch mis ik ze wel een beetje hoor. Vooral nadat ik de sperciebonen had gepunt of de andijvie had fijngesneden. Waar moet ik nu met het groenafval heen? Gewoon maar in de kliko en dat is lang niet zo leuk om te doen.
Aan de andere kant hebben we er nu geen werk meer aan; geen hok wat opnieuw opgeknapt moet worden, niet meer 2x daags voeren, geen mest ruimen, en geen geluidsoverlast. Zelf had ik geen last van het geluid omdat wij aan de andere kant van het huis slapen. Maar de kinderen gaven aan dat ze toch wel erg veel herrie maakten smorgens. Als de kinderen het ook al aangeven, wat zullen de buren er dan van vinden?

Ach, misschien, als ik stop met werken.... dan toch weer kipjes? Of gaan we dan zo vaak reizen en eropuit dat we dan liever geen dieren hebben?


1 opmerking:

  1. Fijn dat je er een goed gevoel bij hebt, en dat ze op een goede plek zijn. Maar ik kan me voorstellen dat het ook even wennen is en best een beetje kaal.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen