22 september 2015

Roerige week gehad.

Afgelopen week heb je misschien mijn blogs gemist. Ik heb niets geschreven. We hebben een roerige week gehad.

Mijn moeder heeft afgelopen week 5 bestralingen gehad van 20 minuten wegens longkanker. Dit is direct volgend op een operatie wegens borstkanker. Alles binnen een maand tijd of zo. (Ik kan er een weekje naast zitten.)

Dochter is onverwachts en plotseling gestopt met haar opleiding tot junior kapper. Het is op de valreep, vlak voor de finish. De finish zou in november zijn. We hebben hierover nogal wat gesprekken gevoerd en nog extra modellen op n presenteerblaadjes aangedragen om toch nog te kunnen finishen. Maar het mocht niet  baten. Ze gaat door met het werk wat ze al aan het doen is. Ze gaat dus niet lanterfanten en tot de middag in bed liggen.
Dat hoor je ook nog wel eens over jongeren. Gestopt met school en wachtend op wat er dan op hun pad komt.

Telefoon gehad dat schoonvader weer is opgenomen in het ziekenhuis.  Longemfyseem met hartklachten is geen goede combinatie. Hij moet er minstens een dag of 5 blijven om het lichaam weer in balans te krijgen.

Op het werk is het ook nog steeds onrustig. Op mijn werk is er nog steeds sprake van onderbezetting. Hierdoor werkt iedereen eigenlijk te veel. en dat al de hele zomer. Dat begint zijn tol te eisen bij iedereen.
Ook op het werk bij manlief is het minder prettig. Vorige week werd hij bij de productie ingezet. Moest hij met een collega samen meterslange deurpanelen van een kar een meter verderop op een lopende band leggen. Staand werk en bij elk paneel opnieuw een zijwaartse draaiende beweging. Als je gezond van lijf en leden bent en je doet dit voor t eerst dan ben je eind van de dag toch ook bekaf. Laat staan als je 3 maanden geleden een kruisbandoperatie hebt gehad. Gelukkig voor manlief ging er de volgende dag bij de expeditie van alles mis en kon hij daar weer bijspringen. Gelukkig weer ander werk.

Misschien zit je helemaal niet te wachten op mijn verhalen over onze afgelopen week. Misschien wil je wel bespaartips, of uitleg over het een of ander, handwerkideetjes of nog iets heel anders. Als je eens iets wilt, laat t me dan eens weten. Heb ik gelijk ook weer nieuwe ideeën om over te schrijven.

Roerige weken. Hoe ga jij daar mee om? Hoe zorg jij dat je zelf nog aan je eigen rust toe komt? Ik vind het moeilijk om die balans te vinden.

1 opmerking:

  1. lief mens !
    als je zo-n heftige week achter e rug hebt , heb je geen zin , om over andere dingen te schrijven !
    het is nogal wat , wat er , ook als gezin , op jullie afkomt !
    hier dus ook 18 jarige zoon , die stopte met zijn opleiding , en nu niks anders weet als gamen tot diep in de nacht , en overdag op bed ... ellendig !
    wens jullie heel veel sterkte toe in alles !

    BeantwoordenVerwijderen