01 oktober 2015

Jonge honden bij ouderen.

Dinsdagmiddag waren er 6 jonge honden bij ouderen op bezoek.
In het verzorgingshuis waar ik werk kwamen afgelopen dinsdag 6 jonge honden in opleiding tot geleidehond op bezoek bij ouderen. Misschien kun je de commotie voorstellen als er 4 dames de zaal binnen komen lopen met 6 grote honden.

Het zijn jonge, maar grote en rustige honden.
Deze honden wonen hun eerste jaar in een gastgezin en krijgen hier een soort voor-opleiding.  Hiervoor zoeken ze overigens nog gastgezinnen. Zie hiervoor; www.geleidehondentrainer.nl
Daarna gaan ze naar de opleiding.
De vrouwen kregen eerst een kopje thee of koffie met elkaar en daarna verspreidden ze zich over de zaal. Bewoners konden dan in alle rust met de begeleidster praten en de hond aaien. Wat is dat een prachtig gezicht om te observeren! Ik heb veel foto's kunnen maken van de bewoners met de hond.

Een mevrouw die we zelden zien lachen, altijd een strak gezicht, nu ontdooide ze tijdens het kroelen van de hond.
Veel verhalen zijn er ook losgekomen over de hond die ze zelf vroeger in het ouderlijk huis hadden. Voor slapen was nu geen tijd.
3 mannen, altijd een beetje achteraf tijdens activiteiten, maar vaak wel t grootste commentaar. Wilden er eerst niets van weten. Halverwege de middag heb ik ze toch kroelend met de honden gespot!
Een andere dame wilde de hond graag op schoot. Zo groot als die hond ook was; moest op schoot. Dat mocht. Strálende gezichten!




Wat is het dan genieten en een feest om op zo'n middag te mogen werken. Werken noemen ze dat, terwijl ik zelf net zo hard mee geniet van wat ik los zie komen bij de bewoners!


3 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om dat te zien! Lijkt me idd een feest om dan te mogen werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig dat mensen zo ontdooien door honden! Ik vind dat ze soms echt hele goede dingen verzinnen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi dat dieren zoveel los kunnen maken bij de mensen die anders niets zeggen of doen.

    BeantwoordenVerwijderen